شناسهٔ خبر: 130519 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

وزارت کشور متولی اصلی ایجاد بسترهای مناسب برای سبک زندگی

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: وزارت کشور به دنبال ایجاد بسترهای لازم در مسئله سبک زندگی است.

 به گزارش «نماینده» عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش "سبک زندگی" که امروز دوشنبه (۱۵ آذرماه) در محل هتل لاله برگزارشد، گفت: قطعا موضوع سبک زندگی باید از رهگذر جامعه و مردم حل شود.

وی افزود: ما باید به عنوان متولیان امور، بسترهای لازم را در مسئله سبک زندگی فراهم کنم، اما باید در کنار این موضوع از فرهنگ غنی و ظرفیت های اعتقادی بهره ببریم.

وزیر کشور تصریح کرد: ۶۰ سال قبل تغییرات در سبک زندگی مردم زیاد محسوس نبود ولی از ۶۰ سال پیش به بعد تفکرات زیادی در سبک زندگی مردم به وجود آمد واین تغییرات خیلی سریع انجام شد.  

رحمانی فضلی ادامه داد: تغییر و تحول یک موضوع حتمی و مقطعی است که اتفاق می افتد. مهمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که مسیر این موضوع را پیدا کنیم و به درستی آن را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: همیشه بین حق و باطل کشاکش و مبارزه است، پیروزی حق با کمک مردم و جامعه محقق می شود به صورت ذاتی آن چه را که حق می دانیم باید در وجود خود تقویت کنیم که جهان بینی ما به سبک زندگی تبدیل شود. باید آن حوزه اعتقادی که توجه به حق و حقیقت دارد را در وجودمان فراموش نکنیم، باورهای ما باید تبدیل به یقین شود و چیزهایی که در باور ما وجود دارد در عمل نیز به کار بگیریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: موضع ما اگر انفعال باشد نمی توانیم به سرعت به تغییرات دست پیدا کنیم باید روی حوزه های دینی رفتار خود بیشتر کار کنیم و به فرزندان خود نیز منتقل کنیم.  

وی افزود: متأسفانه علیرغم تمام کنترل هایی که می شود یک سری بی اخلاقی ها در جامعه رشد داشته است. وقتی در حوزه سیاست برخی ها به هم بی احترامی می کنند و سخنان نابجا به میان می آورند چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که جوانان ما الگوی خوبی از این رفتارها داشته باشند.

وزیر کشور اظهار داشت: سبک زندگی آنقدر در جامعه مهم است که اقتصاد مقاومتی ما نیز ناشی از سبک خاصی قرار گرفته که نمی تواند ما را موفق کند. وقتی یک مسأله ای مانند صرفه جویی و پس انداز را در جامعه نگاه می کنیم می بینیم که به درستی رعایت نمی شود و این نشان دهنده این است که سبکی که انتخاب کرده ایم غلط است.

نظر شما