شناسهٔ خبر: 130499 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون نخست وزیر چین در دیدار ظریف:

پکن قویا از اجرای کامل و موثر برجام حمایت می‌کند

ظریف43 معاون نخست وزیر چین گفت: ما قویا از اجرای کامل و موثر برجام حمایت کرده و به ایران اطمینان خاطر می‌دهیم که چین به عنوان دوست و شریک قابل اعتماد ایران تعهدات خود به موجب برجام را اجرا خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» «جان گائولی» معاون نخست وزیر و عضو هیات ٧ نفره دفتر مرکزی سیاسی حزب کمونیست چین، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.  

گوئلی در این ملاقات گفت: ایران، کشوری با تمدن و فرهنگ کهن است و چین و ایران همواره در دوران سخت، در کنار یکدیگر بوده‌اند.

معاون نخست وزیر چین همچنین در رابطه با برجام عنوان کرد: این توافقِ مهم پس از سال‌ها گفت‌وگو و به سختی حاصل شده است و آن را باید پاس داشت. ما قویا از اجرای کامل و موثر برجام حمایت کرده و به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که چین به عنوان دوست و شریک قابل اعتماد ایران تعهدات خود به موجب برجام را اجرا خواهد کرد.

ظریف نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه ایران دوستان خود در دوران سخت را فراموش نخواهد کرد، اظهار داشت: علاقه‌مند هستیم که در شرایط جدید کنونی مناسبات اقتصادی خود را با چین افزایش دهیم.

نظر شما