شناسهٔ خبر: 130487 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصلاح‌طلبان غیر از روحانی کسی را برای ریاست جمهوری آینده ندارند

رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اکنون جز روحانی کسی برای نامزدی ریاست جمهوری آینده نداریم و مطرح نمی‌کنیم و فکر می‌کنم اگر کمکش کنیم می‌تواند کارهایی را که شروع کرده است به نتیجه برساند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام محسن رهامی یکشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد، با یادآوری حادثه کوی دانشگاه تهران، اظهار کرد: در آن حادثه تعدادی از دانشجویان آسیب دیدند، کوی دانشگاه دچار آسیب شد و چندین اتاق تخریب شد.

به گفته وی، بنده در آن زمان و بعد از اینکه شورای دانشگاه به خدمت رهبری رسیدیم و فرمودند که خودتان مسأله را پیگیری کنید، بنده وکالت دانشجویان را بر عهده گرفتم که در سیستم قضائی و دادگاه نظامی تهران، پرونده پیگیری ‌شد.

رهامی تصریح کرد: کوی دانشگاه حادثه تلخی بود که در ذهن دانشجویان ماند و اثر بدی گذاشت.

این حقوقدان افزود: حرمت دانشگاه، حرمت علم و حرمت تمدن است و نباید اجازه داد دانشگاه‌ها به برخی حرکت‌های خشونت‌طلب آلوده شود.

هیچ کس در جمهوری اسلامی مصونیت قضایی ندارد

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دستگیری صادقی نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: هیچ کس در جمهوری اسلامی مصونیت قضایی ندارد اما اظهارنظر، نقد و رأی دادن برای نماینده مجلس جرم نیست و اگر ثابت شود که تعقیب نماینده مجلس به دلیل طرح سؤال از قوه قضائیه است، حکم جلب مطابق قانون نیست.

رهامی خاطرنشان کرد: اگر نماینده‌ای در جای دیگری جرمی مرتکب شده است از سوی کمیسیون نظارت مجلس پیگیری و با نماینده برخورد می‌شود اما وقتی با مأمور به جلوی در منزل نماینده بروند و بگویند می‌خواهیم نماینده را بازداشت کنیم قابل قبول نیست.

وی یادآوری کرد: در جرائمی مانند قتل که خطر جانی وجود دارد یا بیم فرار متهم می‌رود حکم جلب سیار صادر می‌شود.

رهامی گفت: نشر اکاذیب جرمی نیست که فرد را بخواهند در مقابل منزل خودش بازداشت کنند، چون چنین کاری هم سبک کردن مجلس است و هم در کار مجلس چالش ایجاد می‌کند.

غیر از روحانی کاندیدایی برای ریاست جمهوری مطرح نمی‌کنیم

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: اصلاح‌طلبان بعد از هشت سال منزوی، سال ۹۲ با گزینه اصلی خاتمی آمدند اما چون نشد، گزینه بعدی هاشمی‌رفسنجانی بود که بعد از آن هم ناطق‌نوری مدنظر بود ولی چون به نتیجه‌ای نرسید، به سراغ عارف و روحانی رفتیم.

رهامی خاطرنشان کرد: در آن زمان گفتیم ما هیچ راهی غیر از همراهی و همکاری با نظام برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و رفتن به سمت دموکراسی و توسعه از طریق صندوق‌های رأی نداریم.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآوری کرد: براساس ارزیابی کمیته ارزیاب اصلاحات از ۱۲ استان کشور، آقای روحانی با اختلاف دو درصدی از عارف جلو بود که در نهایت روحانی تنها کاندیدای اصلاحات شد.

وی افزود: الان غیر از روحانی کسی را برای ریاست جمهوری آینده نداریم و کسی را مطرح نمی‌کنیم چون هر کسی که بود، با توجه به این شرایط و امکاناتی که در اختیار دولت است، نمی‌توانست این موفقیت‌ها را بدست آورد.

رهامی افزود: تجربه ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد که با چهار کاندیدا شکست خوردیم و برای انتخابات آینده هم لیست‌های واحد شورا و ریاست جمهوری می‌دهیم که این تجربه در ۹۲ و ۹۴ کمک کرد.

مدیریت پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در کردستان خوب نیست

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه و پاسخ به سؤالی در خصوص ارزیابی اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان در کردستان، افزود: در کردستان و سیستان و بلوچستان بیشترین رأی را به دولت روحانی دادند.

وی افزود: در کردستان زمینه اصلاح‌طلبی بسیار زیاد است هر چند در بیشتر استان‌ها به لحاظ بافت اجتماعی و فرهنگی زمینه اصلاح‌طلبی بیش از اصولگرایی است.

رهامی خاطرنشان کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته موفق شدیم منتها به نظر می‌رسد مدیریت پس از موفقیت ملاک است که مدیریت پس از پیروزی در کردستان باید و شاید خوب مدیریت نمی‌شود که باید بر روی آن فکر کرد.

وی افزود: اصلاحات باید منجر به جذب افکار عمومی، ایجاد اشتغال و شرکت نیروهای بومی کردستان در مدیریت استان شود که باید به آرای مردم بها داد تا به رضایت عمومی منجر شود.

رهامی تصریح کرد: نقدهایی در کردستان وجود دارد که بنده آنها را به تهران منعکس می‌کنم.

نظر شما