شناسهٔ خبر: 130469 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سروری دبیرکل جدید جمعیت رهپویان:

نیازمند دیپلماسی بسیار فعال برای ایجاد اجماع بین المللی علیه آمریکای ناقض برجام هستیم

سروری پرویز سروری، دبیرکل جدید جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: الان دیپلماتهای ما در وزارت خارجه نباید خواب و خوراک داشته باشند و باید روز و شب به کشورهای مختلف بروند و بدعهدی آمریکا را به صورت علمی و با مبانی حقوق بین الملل تبیین کنند.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری دبیرکل جدید جمعیت رهپویان در پایان نشست شورای مرکزی این جمعیت گفت: در حال حاضر خوشبختانه اجماعی در داخل علیه نقض برجام توسط آمریکا شکل گرفته که از منتقدان برجام تا خالقان برجام را شامل می شود و به همین دلیل همه نگاهها متوجه اقدام متقابل و قاطع ایران علیه خباثتهای آمریکاست که مطالبه درستی هم هست اما باید توجه کرد این اقدامات نیازمند بسترسازی حقوقی، سیاسی و بین المللی است.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: الان دیپلماتهای ما در وزارت خارجه نباید خواب و خوراک داشته باشند و باید روز و شب به کشورهای مختلف بروند و بدعهدی آمریکا را به صورت علمی و با مبانی حقوق بین الملل تبیین کنند.  
سروری افزود: این دیپلماسی فعال خصوصا در کشورهای اروپایی و به ویژه در ارتباط با اعضای دیگر ۵+۱ ضرورت بیشتری دارد؛ چراکه بیم آن می رود اگر اقدامی بدون زمینه سازی مناسب بین المللی انجام شود، به حربه ای در دست آمریکایی های فریبکار تبدیل و علیه ایران اقدام جدیدی توسط آمریکا آغاز شود.
وی ادامه داد: در خصوص اقدامات دیپلماتیک باید با اجماع داخلی همه ظرفیتها حتی در مجلس شورای اسلامی فعال شود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم می تواند با مجالس کشورهای دیگر خصوصا کشورهای عدم تعهد و سازمان همکاری های اسلامی وارد مذاکره شود و به تبیین چرایی ناقض برجام بودن آمریکایی ها بپردازند.
سروری در پایان اضافه کرد: در این خصوص باید متوجه، قدردان و تابع رهبر انقلاب باشیم که هم ۱۹ سال قبل تاثیر مذاکره برای لغو تحریم داماتو را رد کردند و هم بهمن ۹۳ تصریح و پیش بینی کرده بودند که «اگر حتّی در مسئله‌ی هسته‌ای هم همان‌جور که آنها دیکته میکنند ما پیش برویم و قبول کنیم دیکته‌ی آنها را، باز هم حرکت مخرّب آنها و تحریمهای آنها برداشته نخواهد شد» و این مساله نشان می دهد که رهبری در خشت خام چیزی می بیند که برخی مسوولان در آینه هم قادر به فهم آن نبوده اند.

منبع روابط عمومی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

نظر شما