شناسهٔ خبر: 130456 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چرا «شب‌نامه» جنجالی از دسترس خارج شد؟

شب نامه کارگردان مستند «شب‌نامه» علت از دسترس خارج شدن کانال این مستند جنجالی را فاش کرد.

به گزارش «نماینده» سید مهدی کرباسی کارگردان مستند «شب‌نامه» از دسترس خارج شدن کانال اختصاصی این مستند در فضای مجازی خبر داد و گفت: در دو روز گذشته(جمعه، ۱۲ آذر)  مطلبی برای انتشار در کانال «شب‌نامه» آماده کرده بودیم، اما به یک باره متوجه شدیم انتشار این مطلب از سوی مدیریت کانال امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان انتشار مطلب از سوی مدیریت کانال «شب‌نامه» در روز جمعه گذشته امکان‌پذیر نبود، بنابراین با برگزاری جلسه‌ای فوری، با اعضا و دست‌اندرکاران مستند «شب‌نامه»، موضوع را آسیب‌شناسی کردیم.

کارگردان مستند «شب‌نامه»، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیریت کانال این مستند و تصمیم اعضا و دست‌اندرکاران تهیه و تولید آن به این جمع‌بندی رسیدیم که کانال «شب‌نامه» تغییر کند.

کرباسی در ارزیابی‌اش نسبت به لغو اکران‌های مستند «شب‌نامه» و به تبع آن از دسترس خارج شدن کانال این مستند در فضای مجازی، فاش کرد: این طور برخوردها با مستند «شب‌نامه» نشان‌دهنده این است که برخی از بیان واقعیت‌ها در جامعه و روشن شدن افکار عمومی نسبت به بعضی مسائل راضی نیستند و می‌خواهند با سنگ‌اندازی در این مسیر، با شفاف‌سازی افکار عمومی مقابله کنند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به مستند «شب‌نامه» می‌توانند به کانال این مستند مراجعه کنند.

مهرداد خوشوقتی مسئول امور رسانه‌ای مستند «شب‌نامه» پیشتر از درخواست اکران این مستند در ۳۰ استان کشور خبر داده و گفته بود که مستند «شب‌نامه» تاکنون ۵۵ اکران داشته که از این تعداد ۴۵ اکران در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام شده است.

 مستند «شب‌نامه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی کرباسی و رضا صادقی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا جعفریان در مرکز مستند «سفیر فیلم» تولید شده و در آن ابعاد پروژه نفوذ توسط «سیامک نمازی» یک ضد انقلاب به تصویر کشیده شده است.

«نمازی» یکی از چهره‌های اصلی عناصر نفوذ در کشور معرفی شده و مدتی پیش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و توسط دستگاه قضایی محکومیت وی قطعی شده است.

«سیامک نمازی» که به همراه پدرش «باقر نمازی» بنابر اعلام جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران هر کدام به ده سال زندان محکوم شده‌اند به عنوان یکی از شاه‌مهره‌های جاسوسی و نفوذ در کشور شناخته می‌شوند.

همچنین، مستند «شب‌نامه» در هفته‌های گذشته با استقبال خوب دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف از جمله صنعتی شریف و امام صادق روبرو شد که با این وجود، از اکران این مستند در دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس جلوگیری به عمل آمد.

 پیشتر دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران چندی پیش در اقدامی نمادین نسبت به لغو اکران مستند «شب‌نامه» در این دانشگاه واکنش نشان دادند.

اکران مستند «شب‌نامه» در هفته‌های اخیر در دانشگاه‌های تهران و شریف لغو شده بود که گزارش تفصیلی تسنیم از دلایل عدم اکران این مستند را می‌توانید در اینجا بخوانید.

براساس این گزارش، مستند «شب‌نامه» برای اولین بار در محل غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اکران عمومی شد.

نظر شما