شناسهٔ خبر: 130450 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اقدامات اجرایی طرح تحول سلامت کمر تامین اجتماعی را می‌شکند

مصری/ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: با اقداماتی که در طرح تحول سلامت انجام شده کمر تامین اجتماعی می‌شکند و چالش مالی برای تامین اجتماعی ایجاد می‌کند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) قوه مقننه در تشریح سؤال خود از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بنده دو ماه صبر کردم که درباره طرح تحول سلامت با وزیر ملاقاتی داشته باشم اما با میسر نشدن این ملاقات مجبور شدم، سؤال خود را در صحن علنی پارلمان مطرح کنم.

وی با خطاب قرار دادن علی ربیعی ادامه داد: شما رئیس شورای عالی بیمه کشور هستید و اولین وظیفه شما حمایت از حقوق بیمه‌شدگان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: چرا وزارت تعاون، قانون برنامه پنجم را که در مجلس تصویب شد اجرا نکرد، مگر قرار بود این قانون فقط در کتابخانه‌ها قرار داده شود؟

مصری اظهار کرد: چرا پزشک خانواده، نظام ارجاع، صف‌بندی خدمات، یکپارچگی بیمه‌ها و استمرار پپیگیری ایجاد پرونده‌های الکترونیکی که در قانون برنامه پنجم آمده بود اجرایی نشده است؟

وی با بیان اینکه چرا طرح تحولی که مبنای قانونی ندارد، اجرا می شود، گفت: طرحی که با ۲۰ هزار میلیارد هزینه برای کشور ایجاد می‌شود حتی یک بند قانونی درباره‌اش وجود ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: در چند سال گذشته تعرفه‌ها چیزی حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است که با این کار ۴۰ میلیون نفر که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند فشار مضاعفی بر آنها وارد می‌شود.

مصری گفت: در چند سال گذشته تعرفه هتلینگ بیمارستانها رشدی بالغ بر ۵۷۰ درصد داشته است باید از وزیر کار پرسید چرا هنگامی که تورم کاهش یافته به میزان قابل توجهی تعرفه‌ها افزایش یافته است؟

وی ادامه داد: با اقداماتی که در طرح تحول سلامت انجام شده کمر تامین اجتماعی می‌شکند و چالش مالی برای تامین اجتماعی ایجاد می‌کند. حق بیمه‌ای که کارگران پرداخت می‌کنند حق‌الناس است و وزارت تعاون حق ندارد تعرضی به حق‌الناس داشته باشد و تامین اجتماعی برای کارگران است و تعرض به تامین اجتماعی خیانت به کارگران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن طرح تحول سلامت هزینه‌های سرپایی برای بیماران افزایش یافته است، گفت: امروز یک سرماخوردگی بیش از ۱۰۰ هزار تومان برای بیماران آب می‌خورد و وزیر کار باید تعرفه‌ها را اصلاح کند، چاهی که کنده شده انتها ندارد.

مصری تصریح کرد: در چند سال گذشته تعرفه‌ها ۱۲۰ درصد  افزایش داده شده بود که در دولت نیز تصویب شد این تعرفه‌ها رشدی دو برابری داشته باشد. این کار کمر تامین اجتماعی را شکسته است.

وی افزود: مجلس برای کمک به طرح تحول سلامت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را بیشتر کرد اما مشخص نشد این منابع در کجا صرف شده است.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: آقای ربیعی، شما در قیامت و دنیا مدیون حق‌الناس هستید.

نظر شما