شناسهٔ خبر: 130449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت به نقض عهد امریکا در برجام واکنش نشان دهد

اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس گفت:دولت بر اساس قانون اقدام متقابل در برابر نقض عهد امریکا در برجام واکنش صریح نشان دهد.

به گزارش «نماینده»، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) در نطق میان دستور خود با اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، اظهار کرد: متأسفانه وزیر راه و شهرسازی بسیار دیر از مردم عذرخواهی کرد.

وی با بیان اینکه برخورد قطارها و همچنین تأخیر در پرواز هواپیماها اثرات منفی بر روح و روان مردم گذاشته است، گفت: هیچ مسئولی پاسخگوی این مشکلات نیست.

نماینده مردم کرج در مجلس اضافه کرد: عدم رسیدگی به مشکلات مردم محروم در مسکن مهر از ضعفهای عمده وزارت راه و شهرسازی است که باید با وجدان بیدار به آن توجه کرد و به دور از گرایشهای سیاسی به آن نگاه کرد.

اکبریان با بیان اینکه جنایات آمریکا علیه مردم ایران در طول تاریخ بر هیچ کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: حاکمان آمریکا هر کسی که باشند، بدون اذن صهیونیست جهانی اراده و اختیاری ندارند بنابراین برای ما اوباما، کلینتون و و ترامپ همه یکی هستند.

وی در ادامه نطق خود گفت: آنچه که باعث شده که آنها نتواند با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند، هدایتهای مقام معظم رهبری و صلابت و ایستادگی مردم بوده که ایران را به قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: مسئولان کشور در تبعیت از مقام معظم رهبری از دو قطبی شدن جامعه و مناقشه قوای سه گانه جلوگیری کنند و همچون دژ مستحکم در مقابل بدعهدی امریکاییها ایستادگی کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تضعیف قوای سه گانه خلاف شرع است، گفت: تذکر با تضعیف فرق می‌کند.

اکبریان در بخش دیگری از نطق خود گفت: از رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه می‌خواهیم که بر اساس قانون اقدام متقابل در مقابل با نقض برجام واکنش صریح نشان دهند.

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: باید این سخن شهید بهشتی را نصب العین خود قرار دهیم که فرمود "به امریکا بگوید که از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد".

نظر شما