شناسهٔ خبر: 130408 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بودجه ۹۶ به لحاظ محتوایی بر مبنای برنامه پنجم است

ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: بودجه سال ۹۶ به لحاظ شکلی تقدیم مجلس شد اما به لحاظ محتوایی به جای آنکه بر مبنای برنامه ششم توسعه باشد، بر مبنای برنامه پنجم است.

به گزارش «نماینده» علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) ‌ در تذکری در صحن علنی مجلس  با بیان اینکه دستگاههای اجرایی مکلفند تا پایان شهریورماه گزارش عملکرد خود را به رئیس جمهور ارائه دهند، اظهار کرد: دولت موظف است تا لایحه بودجه کل کشور را تا ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه دهد. همچنین رئیس جمهور موظف است همراه ارائه لایحه بودجه گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی را نیز به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه بودجه‌های سنواتی برشی از برنامه ۵ سال توسعه کشور است، گفت: بودجه سال ۹۶ به لحاظ شکلی تقدیم مجلس شد اما به لحاظ محتوایی به جای آنکه بر مبنای برنامه ششم توسعه باشد، بر مبنای برنامه پنجم است. لایحه‌ای که امروز آقای رئیس جمهور تقدیم مجلس کرد، برش یک پنجم برنامه ششم بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر در مجلس گفت: در بسته‌ای که رئیس جمهور به مجلس ارائه کرد، گزارش سالهای گذشته هم وجود دارد و گزارشی که ایشان به صورت اجمالی از شرایط کشور توضیح دادند در بسته ارائه شده به مجلس موجود است که به دست نمایندگان خواهد رسید.

رئیس مجلس ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور هنوز به تصویب مجلس نرسیده است و از کمیسیون تلفیق مجلس خواسته‌ایم که بررسی برنامه ششم را تا پایان هفته به پایان برساند و تا زمانی که لایحه بودجه بخواهد، تصویب شود، بررسی برنامه ششم هم به پایان رسیده است.

نظر شما