شناسهٔ خبر: 130407 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت در قبال نقض عهد آمریکا اقدامات لازم را انجام دهد

دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس گفت: حالا که رئیس‌جمهور نقض برجام را قبول کرده‌اند، دولت باید طبق قانون مجلس مبنی بر اقدام متقابل دولت در قبال نقض برجام، اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش «نماینده»  محمد دهقان نقندر نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به مطالب مطرح شده علیه قوه قضاییه اظهار داشت: متأسفانه دروغ بزرگی درباره رئیس قوه قضاییه مطرح شده است. من تعجب می‌کنم که عده‌ای در مجلس با انگیزه‌های سیاسی همان مسائلی را مطرح می‌کنند که از شبکه‌های ضدانقلاب نیز مطرح می‌شود.

وی افزود: نباید از تریبون مجلس دروغ گفته شود و در این مورد نیز نمایندگان محترم باید در چهارچوب قانون عمل کنند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس با اشاره به مصوبه اخیر آمریکا درباره تمدید تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا تاکنون ۱۱ مورد نقض برجام داشته است و حالا که آقای رئیس جمهور نقض شدن برجام را قبول کرده‌اند، دولت باید طبق ماده ۳ قانون مجلس در خصوص اقدام متقابل دولت در قبال نقض برجام اقدامات لازم را انجام دهد.

دهقانی با بیان اینکه  دولت تاکنون هیچ بودجه عمرانی به استان خراسان رضوی تخصیص نداده است، گفت: بودجه سال ۹۵ با اصرار دولت در مجلس به تصویب رسید که ای کاش آقای رئیس جمهور که امروز به مجلس آمدند، درباره بودجه سال ۹۵ گزارشی هم به مجلس ارائه می‌دادند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درباره عهدشکنی آمریکا مجلس مصوبه بسیار خوبی دارد و اگر کسی بخواهد نقض برجام کند دولت باید با اقدامات متقابل پاسخ آن را بدهد.

وی ادامه داد: اخیرا دیده‌ام سناتورهای آمریکایی حرفهای بی ربطی درباره تقویت توان موشکی نیروهای مسلح ایران زده‌اند اما در بند هفت مصوبه مجلس درباره برجام دولت موظف به حمایت از برنامه موشکی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب مطرح شده علیه رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: مطالبی که در این باره مطرح شده هیچ پایه و اساسی ندارد و حساب‌هایی که گفته شده مربوط به قوه قضاییه است و مربوط به اشخاص نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این تذکر، از محمدباقر نوبخت که در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شده بود، درخواست کرد درمورد بودجه عمرانی کشور و میزان تخصیص آن به استان‌ها پاسخ دهد.

نظر شما