شناسهٔ خبر: 130402 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اراده ای برای پیگیری حقوق های نجومی در دولت وجود ندارد

شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزم و اراده ای در دولت برای حل مسئله حقوق های نجومی وجود ندارد گفت: مدعی العموم باید ورود کرده و ماجرا را پیگیری کند.

به گزارش «نماینده» مجتبی شاکری، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره به فرمایشات رهبری درخصوص عدم پاسخگویی نسبت به مسئله حقوق های نجومی از سوی مسئولان گفت: یکی از نکاتی که برای مردم اهمیت دارد عمل به وعده هاست. ملت هنوز پیگیر وعده های ۱۰۰ روزه دولت هستند که در تبلیغات انتخاباتی مدام مطرح می شد اما امروز درحالی که ماه های پایانی کار دولت را پشت سر می گذاریم به جرئت می توان گفت هیچ کدام از وعده ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: فیش های حقوقی نجومی یکی دیگر از مسائلی است که مردم نسبت به آن دغدغه دارند. چنانچه رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده، ۳ هزار نفر در ماجرا حقوق های نجومی دخیل هستند این رقم قابل توجه است و شاید مدیران درجه دو و سه کشور را شامل شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: باید مشخص شود که حقوق های نجومی با امضای چه کسی یا چه کسانی داده می شده، طبق فرمایش رهبری این حقوق ها نامشروع بوده و باید عوامل آن به دادگاه معرفی شوند در حالی که تا به امروز هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

شاکری با بیان اینکه دولت در این قضایا تعلل دارد گفت: این تعلل از سخنان سخنگوی دولت و معاون اول رئیس جمهور به خوبی برداشت می شود. آقای نوبخت می گوید تنها چند نفر با مسئله حقوق های نجومی مربوط بودند که ارقام دریافتی را برگرداندند اگر اینگونه است پس چرا مسئله در سطح ملی به دغدغه تبدیل شده است، آقای جهانگیری عنوان می کنند که مسئله به این بزرگی که گفته می شود نبوده است و آقای زنگنه هم می گوید اگر بخواهیم مسئله حقوق های نجومی را قطع کنیم ۵۰۰ نفر از مدیران وزارت نفت بیکار می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: این اظهارات نشان می دهد عزم و اراده ای در دولت برای حل مسئله وجود ندارد. از این رو مدعی العموم باید ورود کرده و ماجرا را پیگیری کند.

شاکری گفت: سخنگوی قوه قضائیه باید توضیح دهد که چرا مدعی العموم به مسئله ورود پیدا نمی کند و اگر مقاومتی از سوی برخی دولتی ها در این باره صورت می گیرد آن را هم برای مردم اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور دچار لایه های اشرافی گری شدیم که در هر دوره این لایه خود را تقویت می کند گفت: در دوران سازندگی به گونه ای و در دوران اصلاحات به گونه ای دیگر شاهد اشرافی گری مسئولان دولتی بودم و امروز هم این لایه نه تنها تقبیح نمی شود بلکه دارای ساختار مشخص شده و ظاهری سازمان یافته پیدا کرده است.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی از برادر رئیس جمهور به عنوان کسی که در فعالیت های اقتصادی مسئله دار نام برده می شود جای سکوت باقی نمی ماند در حالی که مردم کره جنوبی به خاطر فساد مالی یکی از دوستان رئیس جمهور کشورشان خواستار استعفای او از مسئولیت ریاست جمهوری هستند.

شاکری خاطرنشان کرد: اگر جلوی این اشرافی گری ها گرفته نشود این اشرافیت اقتصادی جایی برای پابرهنه ها باقی نخواهد گذاشت.

نظر شما