شناسهٔ خبر: 130324 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

اقدام آمریکا در تمدید تحریم‌ها باید ما را به غیرت بیاورد

اکرمی/* سیدرضا اکرمی گفت: اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم ایران باید عامل دیگری باشد که ما را به غیرت بیاورد که کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من؛ یعنی ما نباید به کسی وابسته باشیم.

به گزارش «نماینده»، سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با فارس، ‌ در واکنش به تمدید ۱۰ ساله تحریم ایران توسط آمریکا گفت:‌ باید همه از نظر دینی، عقیدتی، ‌ اخلاقی و تجربی بپذیریم که نمی‌شود از آمریکا جز این انتظار داشته باشیم.

وی افزود: استکبار، استعمار و استثمار که در راس آن آمریکا است طبیعتش این است آن هم نه نسبت به ایران حتی نسبت به شهروند خودش که در سرش بزند، بکشدش و از پای درآورد.   وقتی آمریکا با شهروندان خود اینگونه رفتار می‌کند دیگر نباید انتظار داشته باشیم با ما از روی شرافت و انسانیت رفتار کند.

در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب شیطان هستند، گفت: تا آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب نمرده‌اند ما نباید از مکر و حیله آنها ایمن باشیم. اینان مادامی که حیات دارند و برای خودشان سروری قائل هستند همین رفتار را با ما انجام می‌دهند. تحریم‌مان می‌کنند و به دنبال نابودی ما هستند. اینها گاهی به خاطر یک قطعه هواپیما فردی را از هستی ساقط می‌کنند.

اکرمی با تاکید بر اینکه طبیعت آمریکا زور و تزویر است، ‌گفت: آمریکا می‌خواهد آقایی‌اش را با هر وسیله‌ای اثبات کند. برجام صرفا هسته‌ای و اورانیوم نیست. همه می‌دانند هسته‌ای ما برای استفاده علمی و پزشکی بوده است و ما از همان روز اول به دنبال اتم نبودیم. ما عضو NPT بوده‌ایم و آنها هیچ مورد خلافی از ما مشاهده نکرده بودند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: برجام یک آزمون بود که به مردم‌مان آمریکا را معرفی کنیم که این کشور به هیچ چیزی پایبند نیست. نه اینکه تنها با هسته‌ای ما مخالف است او ذلت ما و تسلیم شدن ما را می‌خواهد.

اکرمی خاطرنشان کرد: اقدام اخیر آمریکا بار دیگر اثبات کرد که این آمریکاست که با ایران مشکل دارد و مردم ما نیز بار دیگر پذیرفتند که نظام ایران با دنیا مشکل ندارد و این دستاورد بسیار مهمی بود و نظام را محق به مردم و دنیا شناساند.

وی در ادامه پیرامون راهکار دولت در ادامه کار گفت:‌همه ما باید به شعاری که مقام معظم رهبری برای سال ۹۵ نامگذاری کردند، که آن اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بود، عمل و اجرا کنیم. آنچه بخواهیم در این کشور انجام دهیم شدنی است. تنها اراده جدی می‌خواهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم ایران باید عامل دیگری باشد که ما را به غیرت بیاورد که کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من. یعنی ما نباید به کسی وابسته باشیم.

نظر شما