شناسهٔ خبر: 130274 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت حقوق‌های نجومی را خلاف قانون نمی‌داند

آل اسحاق/2 رئیس سابق اتاق بازرگانی با بیان اینکه دیوان محاسبات در پرونده حقوق‌های نجومی باید از دولت مطالبه‌گری کند گفت: دولت حقوق‌های نجومی را خلاف قانون نمی‌داند و تصور می‌کند بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌ها اقدام مکفی صورت گرفته است.

به گزارش «نماینده» یحیی آل‌اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی با اشاره به تعلل دولت در معرفی متخلفان و صاحبان فیش‌های نجومی اظهار داشت: آنچه که در یک حاکمیت بسیار مهم و حائز اهمیت است، بحث اعتماد مردم به نظام است که اگر به هر دلیلی این اعتماد دچار خدشه شود، کار برای نظام و مسئولان سخت و سنگین خواهد شد.

آل‌اسحاق با تأکید بر اینکه اگر در حوزه‌های مختلف اعتماد از مردم سلب شود، کار برای دولت نیز سخت خواهد شد، تصریح کرد: آنچه در حال وقوع در حوزه‌های مختلف ازجمله مسائل سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی است، زمینه‌سازی برای بی‌اعتمادی بین مردم و دولت است و این امری بسیار خطرناک محسوب می‌شود.  

رئیس سابق اتاق بازرگانی با اشاره به دلایل تعلل دولت در معرفی صاحبان فیش‌های نجومی به ترس از فشار افکار عمومی پرداخت و گفت: مسئله دیگر این است که دولت حقوق‌های نجومی را خلاف قانون نمی‌داند و تصور می‌کند بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌ها اقدام مکفی صورت گرفته است.  

وی با بیان اینکه تخلف بودن فیش‌های نجومی امری محرز است، به نقش دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت:‌ این نهاد حافظ بیت‌المال است و آنها باید درباره فیش‌های نجومی گزارش دهند؛ چراکه دیوان محاسبات دستگاه قضایی دارد و باید درباره حقوق‌های نجومی مطالبه‌گر باشد.  

نظر شما