شناسهٔ خبر: 130268 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دهقان:

هجمه‌ها علیه قوه قضائیه طراحی جریان سیاسی نزدیک به دولت است

محمد دهقان/* عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: فضاسازی‌ها علیه قوه قضائیه یک طراحی سیاسی توسط جریان نزدیک به دولت است.

به گزارش «نماینده» محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوسازی‌های اخیر علیه قوه قضائیه، گفت: این مسائل یک طراحی سیاسی توسط جریان نزدیک به دولت است و این جریان قصد دارد با ایجاد یک دو قطبی کاذب در چند ماه باقی‌ مانده از عمر دولت یازدهم با ایجاد این دو قطبی‌ها استفاده سیاسی کند.

وی ادامه داد: یکی از این دو قطبی‌ها، ایجاد دو قطبی بین دولت و قوه قضائیه است و این جریان چون فکر می‌کند قوه قضائیه در بین بخشی از مردم محبوبیت بالایی ندارد سعی در تخریب قوه قضائیه دارد. وقتی این دو قطبی را کنار مسائل دیگری مانند ماجرای کنسرت‌ها و لغو سخنرانی علی مطهری می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که طراحی این مسائل توسط یک اتاق فکر صورت می‌گیرد تا ذهن مردم را از مسائل اصلی کشور منحرف و به سمت مسائل بی‌اهمیت سوق دهد.

نماینده مردم چناران در مجلس با بیان اینکه دولت تاکنون نتوانسته به وعده‌هایی که در انتخابات به مردم داده عمل کند، اظهار کرد: دولت یازدهم در ابتدای فعالیت خود وعده‌هایی مانند حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی، رفع بیکاری و چرخیدن سانتریفیوژها در کنار چرخش چرخ زندگی مردم و حل مشکلات و بحران‌های زیست محیطی داده بود که امروز با توجه به اینکه در سال پایانی دولت قرار داریم مشکلات همچنان پابرجاست و دولت پاسخی در قبال آنها ندارد.

دهقان با بیان اینکه دولت یازدهم توفیقی پیدا نکرد که حتی گامی برای مبارزه با فساد بردارد، گفت: در این دولت شاهد بروز فساد بانکی با دخالت یکی از مدیران ارشد کشور بودیم و در این فساد پولی که می‌بایست صرف اشتغال جوانان می‌شد در جیب کسانی رفت که با یکی از مدیران ارشد کشور پیوند سیاسی داشتند. همچنین شاهد موضوع فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه بودیم که برخی مسئولان سعی در تخفیف این موضوع داشتند که این موضوعات با شعارهای قبلی دولت درباره مبارزه با فساد تعارض آشکار دارد.

وی افزود: در کنار بحث مفاسد اقتصادی موضوع حقوق‌های نجومی ضربه سنگینی به اعتبار دولت زد و دولتی که از آن انتظار می‌رفت لااقل گامی در جهت کاهش شکاف طبقاتی بردارد نه تنها برنداشت، بلکه شاهد آن بودیم که در یک اداره یک کارمند یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و یک مدیر ۲۵۰ میلیون تومان که این اوج تبعیض و زیاده‌خواهی مسئولان است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس با بیان اینکه تعدادی از مدیران در هر دولتی و این دولت مدیران صالح و سالمی هستند، اظهار کرد: بخشی از مدیران این دولت چون خود را ماندگار نمی‌دیدند و روحیات خود را با نظام سازگار نمی‌دانستند و تقوای لازم را هم نداشتند شروع به برنامه‌ریزی برای به یغما بردن اموال مردم کردند و دولت وقتی در چند ماه باقیمانده از عمر خود نمی‌تواند به این موضوعات پاسخ دهد دست به نوعی بحران‌سازی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب زده تا از پاسخ‌گویی طفره برود.

دهقان با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ثابت کنند که در کشور دو جریان طرفدار آزادی و مخالف آزادی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از دوقطبی‌های خطرناکی که در حال به وجود آمدن است دو قطبی بین این جریان و نظام است.

وی با بیان اینکه علاوه بر آنکه که در قوه قضائیه شاهد نارسایی‌هایی هستیم نباید از خدمات این قوه چشم‌پوشی کرد، گفت: قوه قضائیه در این دوره با توجه به اراده‌اش در مبارزه با مفاسد اقتصادی عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های گذشته داشته و برخورد با پسر آقای هاشمی، معاون اول رئیس‌جمهور و دستگیری بعضی از معاونان وزرا و مدیران ارشد کشور در جریان فساد ۳ هزار میلیاردی برای اولین بار در این دوره صورت گرفته و همچنین قوه قضائیه دست به یک اصلاح درونی و برخورد با قضات ناسالم نیز زده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس ادامه داد: علیرغم آنچه دولت‌ها در حمایت مالی قوه قضائیه خوب عمل نکرده‌اند و سعی داشته‌اند این قوه را در تنگنا قرار دهند عملکرد قوه قضائیه در این دوره بسیار بهتر از دوره‌های گذشته بوده و ما باید بدانیم ذات برخوردهای قضایی یک سری نارضایتی‌ها ایجاد می‌کند و یک جریان سیاسی خاص در کشور به دنبال سوء استفاده از این بستر است.

دهقان با اشاره به موضوع کنسرت‌ها و لغو سخنرانی علی مطهری، اظهار کرد: نظام با کنسرت مخالف نیست، بلکه با فساد مخالف است و این موضوع آن قدر اهمیت نداشت که به موضوع مهمی در کشور تبدیل شود و یا موضوع لغو سخنرانی آقای مطهری هم از اهمیت بالایی برخوردار نبود و عده‌ای به دنبال آن هستند این موضوعات را بستر ایجاد یک دو قطبی در کشور و ایجاد یک دوگانگی بین دولت و قوه قضائیه کنند.

وی با بیان اینکه توصیه ما به آقای روحانی این است که افرادی که به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در کشور هستند را از خود دور کند، گفت: این افراد قطعا دلسوز نظام و دولت نیستند و آقای روحانی باید این افراد را از خود دور کند. مشابه همین مسائل در دوران دوم خرداد هم تجربه شد و آنهایی که در آن دوره به دنبال ایجاد یک حاکمیت دوگانه در کشور بودند شکست خوردند و این موضوع جز نکبت برای ایجادکنندگانش چیزی در بر نداشت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه یک انسان با تبدیر و معتدل هیچ‌گاه حاضر نیست اجازه دهد در اطرافش رفتارهای افراطی رخ دهد، گفت: آقای روحانی نباید اجازه دهد عده‌ای به اسم ایشان در کشور دو قطبی کاذب ایجاد کنند و این موضوعات با شعار اعتدال، تدبیر و امید دولت کاملا مغایر است.

نظر شما