شناسهٔ خبر: 130260 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا نقض برجام است

محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به فضای به وجودآمده در آمریکا احتمال می‌دهیم سلسله تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شود و البته تازه‌ترین این عهدشکنی‌ها تمدید تحریم‌ها است

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اظهار داشت: از قبل از اینکه مذاکرات به پایان برسد و یا اجرای برجام شروع شود، مقام معظم رهبری هشدار دادند که اگر توافقی هم شود، نمی‌توان اطمینان داشت که اینها به توافق خود پایبند باشند.

وی افزود: اگر هشدارهای مقام معظم رهبری نبود، مشخص نبود کار به کجا می‌کشید، بنابراین هشدارهای رهبری باعث شد که تیم مذاکره کننده در بزنگاه‌های حساس راهنمایی‌ شوند و مقام معظم رهبری با بیانات خود حقیقتاً‌ تیم مذاکره‌کننده را کمک کردند تا بتوانند حداقل امتیازها را بر روی کاغذ بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره با هشدار خود به دشمن حرکات آنها را پیش‌بینی می‌کند و کشور را از یک خطر بزرگ نجات می‌دهد.  

محمدی عراقی به انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ اشاره و تصریح کرد: با توجه به فضای به وجود آمده در آمریکا احتمال می‌دهیم سلسله تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شود و البته تازه‌ترین این عهدشکنی‌ها تمدید تحریم‌ها است و اگر این تحریم‌ها تمدید شود، مطمئناً‌ نقض برجام است، بنابراین نتیجه نقض برجام واکنش ایران خواهد بود.  

به اعتقاد وی هرچند آمریکایی‌ها خیلی پر روتر از آن هستند که ما فکر می‌کنیم، ‌ اما هشدارهای رهبری را جدی می‌گیرند، بنابراین بر سرِ یک دوراهی قرار گرفته‌اند که هر راهی را انتخاب کنند به ضررشان و هر واکنشی نشان دهند به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها در مورد برجام یا عقلانیت به خرج می‌دهند و تحریم‌ها را تمدید نمی‌کنند که این به‌ نفع ماست یا اینکه تحریم‌ها را تمدید می‌کنند و بهترین حجت را به ما می‌دهند تا بتوانیم اثبات کنیم که این آمریکا است که برجام را نقض کرده، بنابراین آنها با نقض برجام راه را برای ما باز می‌کنند.  

نظر شما