شناسهٔ خبر: 130240 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تامین نیاز نداجا با «ثامن»

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه این نیرو می تواند تعمیرات اساسی زیردریایی کلاس طارق را انجام دهد، گفت: پروژه ثامن، پروژه ای رزمی است و آنچه مورد نیاز ما بود، در آن پیاده کرده ایم.

به گزارش «نماینده»، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین وضعیت پروژه زیردریایی «طارق» گفت: طارق را در چند سال گذشته متداوم عنوان کرده ایم و نیروی دریای امروز می تواند تغییرات اساسی زیردریایی کلاس طارق را انجام دهد.

وی افزود: ما توانستیم اولین را انجام دهیم و بقیه کار نیز در دست اجراست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به رونمایی های امروز گفت: چند مورد از پروژه هایی که امروز ملحق شده اند آموزشی بوده و در شرایطی که قبل از انقلاب وابسته به خارج از کشور بودیم، اما امروز در داخل این پروژه ها را می سازیم.

امیر دریادار سیاری در خصوص پروژه «ثامن» نیز گفت: پروژه ثامن، پروژه ای رزمی است و بسیار اهمیت دارد. آنچه مورد نیاز ما بوده در این پروژه پیاده کرده ایم.

وی افزود:  با تکیه بر توانمندی خود، حضور خود در اقیانوس ها را دنبال کردیم و ظرف هشت سال گذشته ۴۹ ناوگروه به اقصی نقاط جهان اعزام کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: توانمندی ما باعث می شود هر جا لازم باشد حضور پیدا کنیم. ما در خلیج عدن منافع داریم و یکی از آبراههای مهم عبور و مرور در جهان است. امروز سه هزار و ۸۴۵ کشتی به سلامت از منطقه خطر عبور داده شده است و این توانمندی را داریم.

دریادار سیاری در پاسخ به سوالی در خصوص طی کردن عرض اقیانوس اطلس عنوان کرد: عبور از عرض اقیانوس اطلس را حتما انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دیدار نیروی دریایی ارتش با مقام معظم رهبری گفت: نیروی دریایی با تکیه بر توانمندی آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است در دستور کار دارد.

نظر شما