شناسهٔ خبر: 130197 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صادقی؛ از افشاگری‌های بدون سند تا شکایت‌های پی‌درپی شاکیان

محمود صادقی محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس در حالی به تازگی دست به افشاگری زده که هنوز برای اظهارات پیشین خود سندی ارائه نکرده است.

به گزارش «نماینده»، محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که در صفحات شخصی خود دست به افشاگری‌هایی می‌زند به تازگی و در چند پست و مصاحبه‌های اخیر خود مدعی شده بود «۲ میلیارد تومان از پول بورسیه‌های غیرقانونی دولت قبل در دانشگاه کاشان گم و معلوم نیست کجا خرج شده است. حسب مدارک موجود، بخشی از این پول تبدیل به کارت پول شده و در ستاد جلیلی هزینه شده است.»

به دنبال طرح این موضوع که هیچگاه سندی هم برای آن ارائه نشد و در حد همان سخن باقی ماند، سیدجواد ساداتی نماینده مرم کاشان ضمن تکذیب این اظهارات از نماینده تهران به اتهام نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران شکایت کرد.

*صادقی: برخی با استفاده از ابزار خودکشی دانشجو درصدد توجیه بورسیه‌های غیرقانونی هستند!

او همچنین در یکی مصاحبه های خود با یکی از خبرگزاری ها مدعی شده بود که برخی با استفاده ابزاری از خودکشی یک دانشجو و نقض حریم خصوصی او درصدد توجیه تخلفات خود در بورسیه‌های غیرقانونی برآمدند.

*ادعای وقوع فساد ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل


او همچنین به صورت مکرر تاکید دارد که ۸ میلیارد فساد رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت قبل است که در پی آن باز هم هیچ مستندی حمل بر این ادعا از سوی این اصلاح طلب ارائه نمی‌شود.

*چندین شاکی خصوصی در پی اظهارات بدون سند نماینده حامی دولت

به رغم اظهارات محمودصادقی مبنی بر احضار وی به دادسرا به دلیل اعلام جرم دادستان تهران، وی چندین شاکی خصوصی از جمله چند دانشجوی دکتری هم دارد که بعضاً قبل از شروع نمایندگی صادقی از او شکایت کرده اند و احضار وی به دادسرا برای پیگیری این شکایات نیز هست.

او در مطلبی دیگر که در صفحه شخصی خود آورده، نوشته است «لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم است که با امضای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت دهم در سال ۸۹ تقدیم مجلس هشتم شده بود. بهمن ماه ۹۰ هم این لایحه در مجلس اصولگرای هشتم تصویب شد. ۲۲ اسفند ماه سال ۹۰ شورای نگهبان اعلام کرد این لایحه ماهیت قضایی دارد و باید از قوه قضاییه به مجلس بیاید. ۳ تیر ماه سال گذشته مجلس نهم این لایحه را با انجام اصلاحاتی برای رفع ایرادهای شورای نگهبان مجددا تصویب کرد؛ اما ۱۰ مرداد سال گذشته باز هم شورای نگهبان این مصوبه را این بار در مجلس نهم رد کرد. در نهایت لایحه در جلسه روز ۱۳ بهمن ۹۴ به تصویب مجلس رسید. ۱۳ اسفند ۹۴ هم شورای نگهبان بر سومین مصوبه مجلس اصولگرا درباره این لایحه، مهر تایید زد.»

* ادعای محکومیت ۴۸ هزار میلیاردی احمدی نژاد از زبان صادقی!

در دیگر توئیت او آمده: بنابر اطلاع موثق،  دولت سابق ۴۸۰۰۰ میلیارد تومان محکومیت مالی قطعی در دیوان محاسبات دارد که ۱۲۰۰۰ میلیارد آن مربوط به شخص رئیس دولت است.  

صادقی همچنین ادعا کرده که «پای توصیه رهبری به احمدی‌نژاد به صحن مجلس باز شد/ احمدی‌نژاد محکومیت قطعی ۱۲ هزار میلیارد تومانی دارد»

البته صادقی اینبار هم سندی برای اظهاراتش ارائه نکرد و روند «بگم بگم‌هایش» را ادامه داد.

*پاسخ «سلام!» صادقی به جای ارائه مستندات اتهام به یک قوه

او در یکی از ادعاهای خود نوشته: «آملی لاریجانی: نماینده‌ای از فراکسیون امید با کمال وقاحت رئیس قوه قضاییه متهم به واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شخصی خود کرده.

پاسخ: سلام!»

صادقی در این زمینه هم بدون انتشار سندی و ارائه ادله به گفتن یک «سلام» بسنده کرد.

*ادعاهای صادقی و سرانجام احضار به دادسرا!

روز گذشته هم در آخرین توئیت خود اعلام کرد که امروز یکی از اعضای هیأت رئیس مجلس به من اطلاع داد که از دادسرا تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند اینجانب به دادسرا مراجعه کنم. قرار شد مطابق قانون، اخطاریه به مجلس ابلاغ شود و در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و اتخاذ تصمیم شود.

*با توجه به ادعاهای این نماینده اصلاح‌طلب و حامی دولت، عده ای به شکایت از او برخاسته و خواستار ارائه اسناد و مدارک موجود درباره ادعاهای او شدند، ازجمله این افراد سیدجواد ساداتی‌نژاد و چند دانشجوی دکتری بودند.

این افراد معتقدند که محمود صادقی باید طبق قانون پاسخگوی ادعاهای خود باشد که در صورت ارائه اسناد برای آن ادعاها دستگاه قضایی با عامل یا عاملان برخورد خواهد کرد و درصورت عدم ارائه سند این نماینده باید در پیشگاه ملت پاسخگوی اظهاراتش باشد.

نظر شما