شناسهٔ خبر: 130194 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بدون بسیج هیچ کاری از پیش نمی‌رود

سیداحمد خاتمی/2 نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان با بیان این‌که «پشتوانه فرهنگ بسیجی باورهای اعتقادی است» گفت: شبهه‌زدایی از باورهای اعتقادی مهم است و بسیج باید به شبهه‌زدایی در عرصه مسائل اعتقادی بپردازد.

به گزارش «نماینده»   آیت‌الله سیداحمد خاتمی"در نشست بصیرتی با نیروهای سپاه در سالن توپخانه رفسنجان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج سرمایه‌ای نفیس است که خداوند به عنوان نعمت، به ملت ما داد. عنصر اساسی پیروزی در جنگ تحمیلی، حضور بسیج در صحنه رزم بود. حقیقت این است که از این پس نیز ما در حال جنگ فرهنگی هستیم که اگر سخت از جنگ هشت ساله نباشد قطعاً کمتر نیست.

وی با بیان این‌که «بسیج یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است»، افزود: نهاد بسیج در حقیقت تدارک‌کننده فرهنگ فداکاری و گذشت در راه دین است و در هفته بسیج باید در این فرهنگ دمید. در هشت سال جنگ تحمیلی بسیجیان این رسالت را انجام دادند و اکنون نوبت شما و تمام مردم ایران است که دین و حاکمیتی که بعد از قرن‌ها به‌صحنه آمده است را حفاظت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب ما مدیون فرهنگ بسیجی بوده‌ایم و هستیم و آن‌چه مهم است تجلی این فرهنگ در جامعه است، به گونه‌ای که باید نشان دهیم اگر خیری و خدمتی در مردم است از بسیج بر می‌خیزد و خدمت بسیجیان محدود به جنگ و جبهه نبود. یکی از مسئولان نظام گفته است که برای حل مشکلات از بسیج کمک گرفته‌ایم که این مایه افتخار است که بدون بسیج هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان اظهار کرد: بسیجی در محله و محل‌کار، پرچم هدایت است و نباید به شعار اکتفا کنیم و در عمل نشان دهیم که بسیجی به معنی متدین ترین و خدمتگزارترین و با بصیرت‌ترین است.

وی با بیان این‌که «اگر کسی ظاهراً بسیجی باشد اما جایگاه ولایت را درست نشناسد، بسیجی نیست»، ادامه داد: بسیجی با ولایت عجین است.

وی با بیان این‌که «پشتوانه فرهنگ بسیجی باورهای اعتقادی است» گفت: شبهه زدایی از باورهای اعتقادی مهم است و بسیج باید به شبهه‌زدایی در عرصه مسائل اعتقادی بپردازد. بسیج در فتنه نباید گرد و غباری شود و فتنه‌ای که در سال ۸۸ اتفاق افتاد و هنوز پس‌لرزه‌های آن وجود دارد. قابل توجه است که رهبری فرمودند، فتنه خط قرمز است و نباید آن را کنار گذاشت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار کرد: این‌که برخی می‌گویند فتنه را کنار بگذارید، این از پس لرزه‌های فتنه است، ممکن است فتنه‌های دیگری در پیش باشد بسیج باید آن‌قدر بصیرت داشته باشد که گرد و غباری نشود و راهش هم داشتن معیار است. بسیجی باید معیار حق را از باطل بشناسد و بداند که معیار دو چیز است؛ موضع ولایت و موضع حق، هر جا ولایت بایستد موضع حق و حجت شرعی است و در مسائلی که پیش می‌آید به ولایت فقیه مراجعه کند که به صورت شفاف مسائل را بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر یک سخنران، سابقه جنجال و تنش‌زایی دارد، نهاد قانونی مثل قوه قضائیه جلویش را گرفته است و برخی هم جوری وانمود می‌کنند که فاجعه بزرگی اتفاق افتاده است، بهتر است بررسی کنید و بلافاصله حکم صادر نکنید. در رابطه با جریان‌ها و اشخاص پرونده هر روزشان را باید جداگانه دید، مبادا برخی سوابق را به رخ بکشند. نمی توان صرف داشتن سابقه را برای همیشه مایه افتخار دانست.

نظر شما