شناسهٔ خبر: 130136 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خشت‌های نظام در سازندگی و برنامه‌ریزی درست بنا نشد

سرلشکر جعفری/2 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درمان از مسائل استراتژیکی است که در برخی از کشورها رایگان است اما به‌ دلیل سیاست‌های غلط کشور در بیش از ۲۰ سال گذشته که خشت‌های این نظام در سازندگی و برنامه‌ریزی کشور بنا شده درست نبود، از خدمات رایگان بهره‌مند نشدیم.

به گزارش «نماینده» سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در آئین افتتاحیه بیمارستان ولایت که در مرکز مازندران احداث شد، اظهار کرد: موضوع تجهیز بیمارستان سخت‌تر از احداث است و این تلاش مسؤولان در مازندران جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ولایت تلاش سردار سوداگر در ۲۰ سال گذشته بوده است تا از زمینی به بخش بیمارستانی اختصاص داده شود، افزود: همه کسانی که تلاش کردند این بیمارستان به سرانجام برسد جای قدردانی دارد.

فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بیمارستان به بسیجیان و خانواده‌های سپاه در بخش خدمات درمانی و بهداشتی کمک می‌کند، تصریح کرد: بیمارستان ولایت علاوه بر خدمات‌رسانی به کل نیروهای مسلح به ارائه خدمات به عمومی و جامعه بسیجیان هم می‌پردازد.

 این مسؤول با اشاره به اینکه فعالیت سپاه در خدمات‌رسانی طبق تاکیدات رهبری مبنی بر خدمات‌رسانی خالصانه به مردم است، افزود: با توصیه مقام معظم رهبری کار سپاه شدت گرفت زیرا رهبری اشاره داشتند، بزرگ‌ترین راه مبارزه با آمریکا خدمات‌رسانی به مردم است که با همت والای مسؤولان این بیمارستان در مازندران تاسیس شده است.

سرلشکر جعفری با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه آرزومندیم هیچ فردی به بیمارستان نیاید اگر هم بیماری می‌آید شفا یابد، گفت: موضوع خدمت‌رسانی به مردم از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است و مردم حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید خدمتگزار مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع درمان، سلامت و بهداشت از موضوعات مهم مورد نیاز مردم است، اظهار کرد: درمان از مسائل استراتژیکی است در برخی از کشورها موضوع درمان رایگان است اما به‌ دلیل سیاست‌های غلط کشور ما در بیش از ۲۰ سال گذشته که خشت‌های این نظام در سازندگی و برنامه‌ریزی کشور بنا شده درست نبود، از خدمات رایگان بهره‌مند نشدیم.

فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: بسیار سخت است وقتی بنایی گذاشته شود و بعد از ۲۰ سال نهادینه شدن نتوان آن را تغییر داد.

این مسؤول با بیان اینکه لازم است مسؤولان اجرایی کشوری به سمتی بروند که نظام خدمات درمانی در کشور را مانند سایر کشورها رایگان ارائه دهند، گفت: امیدواریم مسؤولان اجرایی در این بخش توفیق داشته باشند.

سرلشکر جعفری، بیمارستان سپاه را متمایز با سایر مراکز درمانی در کشور دانست و افزود: امیدواریم وجه تمایزی که بیمارستان سپاه با سایر مراکز درمانی در کشور دارد به صورت ایده آل اجرا شود.

 وی با اعلام اینکه در طراحی ساختمان بیمارستانی مسائل شرعی رعایت شده است، اظهار کرد: اصلی‌ترین  موارد رعایت شده حفظ کرامت بیمارانی است که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و ما باید پاسدار آن باشیم.

فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: بیمارستان‌های خصوصی به‌دلیل جلب درآمد بیشتر طرح تکریم ارباب رجوع را انجام می‌دهند و ما بدون  هیچ چشم‌داشت مادی این طرح را اجرا می‌کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: عدم رعایت مسائل شرعی در بخش‌های مختلف به ویژه درمانی در این بیمارستان جایگاه ندارد لازم است نظارت دقیق صورت گیرد تا این موازین در این بیمارستان به صورت کامل رعایت شود.

نظر شما