شناسهٔ خبر: 130120 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دستگاه‌های مرتبط با برجام، آماده مقابله با آمریکا باشند

مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس معتقد است؛ دولت باید بسته‌های مقاومتی را در قبال نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها از قبل تدارک دیده باشد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام "مجتبی ذوالنور" رئیس کمیته هسته‌ای در واکنش به طرح تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ با تصویب  قانونی مشتمل بر ۹ بند و ۲ تبصره دولت را موظف به اقدام متناسب و متقابل در برابر گام‌های آمریکایی‌ها کرد.

نماینده مردم قم در ادامه بیان داشت: استدلال دولت این است که مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا تنها در صورت امضا و تایید توسط مجلس سنا و رئیس جمهور آمریکا وجاهت قانونی پیدا می‌کند لذا تا آن زمان به عنوان قانون تلقی نشده و نقض برجام هم محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دولت، وزارت امورخارجه، سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باید قبل از اقدامات آمریکا برای نقض برجام کارگاه برخوردی خود را آماده کرده و بسته‌های لازم مقاومتی را تدارک دیده باشند تا به محض آنکه آن‌ها بر تهدیدهای خود پافشاری و اقدام کردند در انفعال نباشیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس خاطرنشان کرد: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده جمهوری اسلامی ایران بسته‌هایی را از لحاظ فنی تدارک دیده تا در صورت اقدام آمریکایی‌ها به منظور نقض برجام از کارشان پشیمان شوند لذا یقینا کشورمان هم در این زمینه بیکار نبوده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما