شناسهٔ خبر: 130116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

با لغو سخنرانی یک نفر چه ستونی از اسلام خدشه برداشته که همه دولت ندای وا اسلاما سر می دهند؟

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با لغو این سخنرانی چه ستونی از اسلام خدشه برداشته که فریادها بلند شده ادامه داد: امروز مشکل کشور فتنه های آمریکا، بدعهدی های دشمن در برجام، تعطیلی کارخانه ها، گرانی و بیکاری است

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و امام جمعه سابق طرقبه پیرامون لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد با اشاره به اینکه سخنرنی ایشان در این شهر مقدس باتوجه به اظهار نظراتی حساسیت زا در مورد کنسرت و این مطلب که «اگر امام رضا(ع) هم بود در کنسرت ها شرکت می کرد»، اشتباه بود گفت: دادستان نیز به علت تسلط در مسائل به درستی موضع گرفته و آقای مطهری نباید در جلسه شرکت می‌کرده است.

وی افزود: حضور ایشان به بهانه سخنرانی با موضوع امام حسین(ع) و نصب تصاویر افراد ممنوع التصویر به دستور شورای امنیت ملی، حضور معناداری بوده لذا باید به قانون تمکین می کرد و این نوع چالش ها و ایجاد شکاف بین مسئولین از جانب فرزند شهید مطهری پسندیده نیست.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئول نظارت بر نشر آثار شهید مطهری باید به صورت آرام، منضبط و متین راه پدر را برود و به دلیل اینکه ایشان فقیه نیستند از اظهارنظراتی فقیهانه در مورد مسائلی از جمله کنسرت خودداری کنند؛ به کتاب های شهید مطهری نگاهی داشته باشند خواهند دید که درهیچ جایی از کنسرت دفاع نشده و این اسنباط های حاصل تفکرات خودش است لذا خواهشمندیم واقعا از افکار شهید مطهری دفاع داشته باشند.

وی با بیان اینکه آقای مطهری به حساسیت اهالی مشهد مقدس احترام گذاشته و در چنین شرایطی رو به تنش نیاورند افزود: وقتی مردم این امر را نمی‌پسندند فشار بر مردم دلیلی ندارد و فرستادن گروه های تحقیق و تفحصی که قطعا به اندازه دادستان و نیروی انتظامی اظراف ندارند، هم معنایی نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اصرار به سخنرانی در چنین شرایطی در مشهد مقدس صحیح نبوده است تصریح کرد: امروز در شرایطی نیستیم که برای چنین مسئله اندکی تمام مملکت را بسیج کنیم، فریاد وااسلاما سر دهیم که سخنرانی یک نفر آن هم نه در اجتماع عمومی، لغو شده است؛ در زیزمینی قرار بوده یک صحبتی شود حالا همه دولت و مجلس ندای وا اسلاما سر دهند که اسلام در خطر است.

وی با تأکید بر اینکه با لغو این سخنرانی چه ستونی از اسلام خدشه برداشته که فریادها بلند شده ادامه داد: امروز مشکل کشور فتنه های آمریکا، بدعهدی های دشمن در برجام، تعطیلی کارخانه ها، گرانی و بیکاری است؛ این روزها هفته بسیج است چرا از بسیجی که ۳۶ هزار شهید تقدیم کرده اند و مملکت را حفظ کرده اند تقدیر نشده و سخنرانی در این مورد انجام ندادند؟ و از اصل افکار شهید مظهری دفاع نکردند!؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه در چنین لحظات حساسی انتظار داریم افراد مطرح به عنوان قانون گذار در کمند احزاب گرفتار نشوند گفت: لغو سخنرانی با دستور مسئولان امنیتی به خوبی تشخیص داده شده چراکه اگر اتفاقی افتد همه سراغ دادستان را می گیرند تا پاسخ دهند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت احترام به مقام علمی و جایگاه سیاسی آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نباید به این جایگاه توهینی صورت گیرد چراکه جایگاه نماینده ولی فقیه خود را در چنین مسائلی دخیل نمی کنند لذا امیدواریم همه به این امر توجه داشته باشند که علما و نمایندگان ولی فقیه استان ها به عنوان علمداران انقلاب تلاش دارند نعمت امنیت و آرامش را بر کشور حاکم کنند.

منبع طرقبه نیوز

نظر شما