شناسهٔ خبر: 130077 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

پیام تسلیت رئیس‌جمهور:

مرحوم موذن‌زاده اردبیلی الگوی کم‌نظیر مداحی‌های اهل بیت است

حسن روحانی.jpg رئیس جمهور در پیامی به مناسبت درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی از این شخصیت به عنوان الگوی پسندیده و کم نظیر برای مداحی‌های اهل بیت (ع) یاد کرد.

به گزارش «نماینده»، رئیس جمهور در پیامی به مناسبت درگذشت استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی از این شخصیت به عنوان الگوی پسندیده و کم نظیر برای مداحی‌های اهل بیت (ع) یاد کرد.

در پیام رئیس جمهور که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس سومین روز بزرگداشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی قرائت شد، آمده است: استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی در عشق اهل بیت (ع) زندگی کرد و لحن و صوت روح نواز خود را در خدمت نوحه گری برای ائمه اطهار و خاندان مکرم نبوی به کار گرفت.

حسن روحانی با اشاره به اینکه زنده‌یاد موذن‌زاده اردبیلی در ایامی که عشق اباعبدالله الحسین (ع) و شور اربعین حسینی در فضای ایران اسلامی موج می‌زند، دار فانی را وداع گفت، آورده است: موذن‌زاده از تبار خاندانی بود که همگی عمر خودشان را صرف اشاعه ارزش های دینی از مسیر هنر نمودند و زنده یاد سلیم موذن‌زاده نیز صدای خویش را از پدر مرحوم بزرگوارش شیخ کریم اردبیلی که صدای او نیز بی نظیر بود به ارث برده و جمعیت کثیری از مسلمانان با صدای این عزیزان و به خصوص مرحوم سلیم به نماز ایستادند و با مداحی سوزناکش در ماتم اهل بیت (ع) و به خصوص شهیدان کربلا گریستند.

در ادامه این پیام آمده است: هنر استاد سلیم موذن زداه اردبیلی که اغلب به سه زبان عربی؛ ترکی و فارسی ارایه می شد در میان همه اقوام به دل نشسته و ارزش صدای او در این است که در نوحه خوانی ها قلوب انسان ها را به همبستگی فرهنگی فرا می خواند و صدایش از جدایی و تفرقه به دور است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صدای اعجاب انگیز موذن زاده از مرزها فراتر رفته است فراخواندن مظلومان جهان به بیداری و مبارزه با ظلم و ستم را از دیگر خصوصیات آن مرحوم در اجرای برنامه های مداحی یاد کرده است.

روحانی در ادامه این پیام آورده است: هر ایرانی با هر قومیت و زبان و اندیشه؛ هنر او را می ستود و زیبایی کلامش را احساس می کرد و می فهمید و روح قدسی هنر در صدایش موج می زد و او که از نسل دینداران و هنرمندان پرهیزکار بود هیچگاه ساحت قدسی هنر را قربانی مطامع پوچ دنیوی نکرد و این خصیصه می تواند درس بزرگی برای همه مداحان باشد.

رئیس جمهوری در پایان این فقدان استاد سلیم موذن زاده اردبیلی را به همه آذری‌زبانان و به خصوص مردم فرهیخته و حسینی اردبیل ازسوی مردم شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی را مسئلت کرده است.

نظر شما