شناسهٔ خبر: 130076 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جان مردم مازندران در خطر است

برف رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با تأکید بر اینکه وزارت کشور باید وارد میدان شود، گفت: جان برخی از افراد در مازندران در خطر است.

به گزارش «نماینده»، قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به بارش سنگین برف در مناطق مختلف مازندران، اظهار کرد: انتظار داریم ستاد مدیریت بحران وزارت کشور با جدیت کامل موضوع بحران برف در مازندران را پیگیر شده و وارد میدان شود.

وی افزود: برخی از افراد در مناطق مختلف در برف و بوران گرفتار شده‌اند و جان مردم در خطر است و وضعیت خوبی ندارند و باید از دیگر استان‌ها کمک‌رسانی شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه در وهله نخست باید مازندران از وضعیت بحرانی خارج شود، تأکید کرد: وزارت کشور نباید وقت‌کشی کند چرا که فردا دیر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت در شهرهای نور، چمستان، آمل و بابل اصلا مناسب نیست و در بسیاری از این مناطق گاز و برق قطع است و اگر چه تلاش‌ها برای رفع این مشکلات در حال انجام است ولی با توجه به اینکه چنین برف مشابه‌ای در سال‌های ۹۲ و ما قبل آن مازندران را فرا گرفته بود ولی باز هم با کمی بارش برف تمامی سیستم‌های استان به هم می‌ریزد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به خسارات برف ۹۲ به باغات و مرکبات مازندران، یادآور شد: مطمئناً این برف نیز خسارت جدی به باغات مرکبات وارد می‌کند و این نشان می‌دهد مسؤولان هنوز نتوانستند شرایط مشابه چند سال قبل در این بخش را نیز مدیریت کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت جهادکشاورزی موظف است کمیته‌ای را برای بررسی مشکلات کشاورزان و باغ‌داران به مازندران اعزام کند، ابراز کرد: انگیزه کشاورزان در حال از بین رفتن است و وزارت جهاد کشاورزی باید از کشاورزان و باغ‌داران مازندرانی حمایت جدی کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: بنیاد مسکن کشور هم باید تیمی را از هم اکنون به مناطق آسیب‌ دیده و به ویژه مناطق محروم مازندران اعزام کند و به رفع مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خالصانه نیروهای جمعیت هلال احمر مازندران و شهرستان‌های تابعه آن، تأکید کرد: در حال حاضر جمعی از مردم و افراد در مناطقی مانند روستای «نجارده» و جاده معدن نوشهر، بخشی از کلاردشت و نیز جاده روستایی «دلسم» در بخش کوهستانی کجور در برف و کولاک گرفتار شده‌اند و جانشان در خطر است و بنابراین مشکلات تأکید می‌ند که باید دو نقطه دیگر مازندران نیز به امکانات بالگرد هلال احمر مجهز شود.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها و امکانات در مازندران قوی شود، افزود: مسؤولان باید پاسخ‌گوی مردم مازندران باشند و از دولت و مجلس نیز انتظار دارم تا به فوریت کمیته‌ای را برای بررسی و حل مشکلات مردم مازندران به این استان اعزام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با نامناسب دانستن وضعیت در شهرهای نوشهر و چالوس و بخش‌های تابعه آن، تصریح کرد: این نشان دهنده آن است که مسؤولان با نیم متر برف نمی‌توانند مقابله کنند و با کمترین بارش‌ها در بحث برق، آب و گاز دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: برخی از سیستم‌های خدماتی مانند آب‌شرب باید به ژنراتور مجهز شوند تا در صورت قطع برق شهری، به صورت اتومات ژنراتور فعال شود و مردم با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

نظر شما