شناسهٔ خبر: 130069 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

اعتبار ساماندهی بافت‌ فرسوده به ۴۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

بافت فرسوده محمد سعید ایزدی با اشاره به نکته که امروزه شهرهای کشور از جمله استان کرمان از معضل کیفیت پایین زندگی رنج می‌برند گفت: ۵۴۴ شهر کشور با بیش از ۳۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعیت در محدوده هایی هستند که از مختصات لازم زندگی شهری برخوردار نیستند.

به گزارش «نماینده» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش شده ردیف‌های قانونی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر گرفته شود و امسال اعتبارات دولتی این حوزه از ۳۵۰ میلیارد ریال به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

محمد سعید ایزدی در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: برنامه ریزی شده تا سطح زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی به سطح متوسط شهری ارتقا یابد.

وی با اشاره به این که وام‌های مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده با سود چهار درصد تعیین شده است ادامه داد: با ارائه تسهیلات برای خرید مسکن در بافت فرسوده تلاش شده که سطح زندگی در این محدوده‌ها ارتقا یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به نکته که امروزه شهرهای کشور از جمله استان کرمان از معضل کیفیت پایین زندگی رنج می‌برند گفت: ۵۴۴ شهر کشور با بیش از ۳۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعیت در محدوده هایی هستند که از مختصات لازم زندگی شهری برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۱۷ هکتار در شهر کرمان سکونتگاه های غیررسمی است و با توجه به حجم ناکارآمدی در محلات مختلف باید بدنبال راهکار بود.

نظر شما