شناسهٔ خبر: 130059 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استقرار ۵۰ گرمخانه سیار در پاتوق کارتن خواب ها

کودکان کار مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری و انتقال ۳۰۰ کارتن خواب طی شب گذشته خبرداد و گفت: اغلب این افراد در مددسرای خاوران و مابقی مددسراها مستقر شدند.

به گزارش «نماینده» رضا قدیمی اظهارکرد: با توجه به برودت هوا و توده سرمایی که در شهر تهران وارد شده است، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران به همراه دیگر بخش ها به موضوع حضور کارتن خواب ها در سطح شهر ورود کرده و در همین راستا پیش تر از شهروندان خواسته ایم تا در صورت رویت افراد کارتن خواب و بی سرپرست مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به ما اعلام کننده تا گشت های شهرداری در محل حضور پیدا کنند و نسبت به اعزام این افراد به مددسراها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر حضور همه جانبه گشت های سازمان در خیابان ها و میادین اصلی شهر طی امشب و شب های آینده عنوان کرد: قرار است تا در میادین اصلی و خیابان هایی که به کولنی های کارتن خوابی منتهی می شوند ۵۰ اتوبوس گرم مستقر شوند. این اتوبوس ها مجهز به پتو و موادخوراکی است تا کارتن خواب ها پس ازجمع آوری و پیش از انتقال به مددسرا از امکانات اولیه برخوردار باشند.

قدیمی گفت: علاوه بر این اتوبوس ها بیش از ۴۴واحد گشت به طور شبانه روزی اقدام به جمع آوری و انتقال کارتن خواب ها مددسرا می کنند به این تعداد باید ۱۵ وسیله نقلیه سازمان خدمات اجتماعی را هم اضافه کرد که به طور مرتب درسطح شهر گشت می زنند و به همکاران در جمع آوری متدکیان و کارتن خواب ها کمک می کنند.

به گفته وی بیشتر کارتن خواب هایی که شب گذشته ازسطح شهر جمع آوری شدند مربوط به منطقه ۱۲ و محدوده خیابان شوش بوده است.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران  در ادامه به شرایط افرادی که شب گذشته جمع آوری شدند پرداخت و عنوان کرد : گشت های ما ۹ مرد متکدی، ۱۳۰ مرد بی خانمان، ۲ زن متکدی و ۱۹ زن بی خانمان را شب گذشته به مددسراهای خاوران، چیتگر و ... انتقال دادند.

وی در پاسخ به این سوال که برخورد افراد جمع آوری شده با ماموران چگونه بوده است،   گفت:  برخی از کارتن خواب ها معتاد هستند  در زمان جمع آوری درحالت عادی نیستند و کنترلی در رفتار خود ندارند و در نتیجه توان تصمیم گیری ندارند اما آنهایی که معتاد نیستند کاملا با ما همکاری می کنند و با میل خود سوار ماشین ها می شوند.

وی گفت: متاسفانه در همین شب ها مشاهده شده که برخی از متکدیان در تلاش برای سو استفاده از احساسات مردم در سطح شهر حضور پیدا می کنند که در  این مورد از آنجایی که جرم اتفاق می افتد ماموران ما افراد را بلافاصله جمع اوری و به سامان سراها منتقل می کنند.

قدیمی در پایان افزود: شهروندانی که تمایل به کمک به در راه ماندگان و کارتن خواب ها را دارند می توانند برای اهدای کمک های غیر نقدی خود با شماره چهاررقمی ۴۹۳۷ تماس گرفته و اجناس خود را که شامل پتو، لباس گرم و مواد غذایی است را به سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تحویل دهند و یا خود نیز در کنار گشت های فوریت های اجتماعی به این افراد کمک کنند.

نظر شما