شناسهٔ خبر: 129933 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی میان ایران و لیتوانی

لاهوتی: موافقتنامه منجر به افزایش واردات می‌شود/ دلخوش: در مقابل استکبار باید مبادلاتمان را با دنیا برقرار کنیم

خانه ملت سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی که استکبار جهانی با تعاملات ایران با جهان مخالفت می‌کند می‌بایست مبادلات‌مان را با کشورهای دنیا برقرار کنیم.


به گزارش «نماینده» مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ آذر) در مخالفت با لایحه موافقتنامه‌های همکاری‌های میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لیتوانی گفت: این موافقتنامه منجر به افزایش واردات به کشور می‌شود.

وی افزود: در فضای پسابرجام که باید به تولید ملی توجه کنیم نباید ذوق‌زده شده و به تصویب موافقتنامه‌هایی بپردازیم که واردات به کشور را افزایش می‌دهد.

کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پاسخ به مخالفت لاهوتی گفت: این موافقتنامه در شرایط فعلی که تاکید بر اقتصاد مقاومتی است خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد: با برخی از کشورها از قدیم ارتباط داشته‌ایم و اکنون می‌خواهیم آن را گسترش دهیم و با برخی کشورها ارتباط نداشته‌ایم و اکنون می‌خواهیم آن را آغاز کنیم و این جرم نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی که استکبار جهانی با تعاملات ایران با جهان مخالفت می‌کند می‌بایست مبادلات‌مان را با کشورهای دنیا برقرار کنیم.

نظر شما