شناسهٔ خبر: 129885 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرلشکر صالحی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نزاجا:

کارهای بزرگی در زمان فرماندهی امیر پوردستان انجام شد

صالحی فرمانده کل ارتش گفت: در دوره فرماندهی امیر پوردستان اقدامات بزرگی در نزاجا انجام و بستر برای کارهای بزرگ دیگری هم فراهم شد.

به گزارش «نماینده»   امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معرفه فرماندهان نیروی زمینی ارتش که صبح امروز برگزار شد، گفت: در دوره فرماندهی امیر پوردستان اقدامات بزرگی در نزاجا صورت گرفت و بستر برای کارهای بزرگ دیگری هم فراهم شد.

وی ادامه داد: در این مدت لشکرهای قدیمی حسب امر فرمانده معظم کل قوا به منظور چابک سازی و طی طرح ثامن الائمه(ع) به تیپ مستقل تبدیل شدند و تولید و طراحی سلاح های جدید و دستیابی به تانک نوین در زمان فرماندهی ایشان به نتیجه رسید.

صالحی، تجربه مستشاری و تشکیل ساختار و سازمان جدید و نیز  بکارگیری پهپاد در عرصه تاکتیکی را از دیگر دستاوردهای فرماندهی امیر پوردستان در نزاجا عنوان کرد و گفت: موضوع دیگر طراحی و ساخت جمرهایی بود که امروز نیروهای دیگر هم از آن استفاده می‌کنند.

وی داشتن بصیرت را یکی از مهمترین مولفه‌ها برای همه مسئولین کشور داشت و افزود: ما به ساحت سیاسیون جسارت نمی‌کنیم ولی جزو کارهای اطلاعاتی ما بررسی جو و زمین و دشمن است و مردم خوب می‌دانند که چه کسی آنها را تهدید می‌کند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: شاید هنوز هم برخی فکر کنند می‌شود با دشمن تعامل کرد اما باید بدانیم دشمن در چه وضعیت عرضی یا طولی قرار دارد.

صالحی گفت: ما زمانی با عراق جنگیدیم و او دشمن فصلی ما بود و الان نیست اما دشمن طولی دشمنی است که هدفش را نسبت به ما در طول زمان از دست نمی‌دهد و امریکا دشمن طولی ایران است و نباید فکر کنیم با یک تعامل این دشمنی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: امریکا تبدیل به یک گرگ شده حال چگونه می‌توان در برابر آن کوتاه آمد؟ مگر کودتای ٢٨ مرداد علیه جمهوری اسلامی بود و مگر ما می‌توانیم آن را فراموش کنیم؟

فرمانده ارتش گفت:حال این موجود که جز گرگ صفتی کار دیگری ندارد، آیا می تواند بعنوان برادر بزرگ دست کسی را بگیرد و به کسی کمک کند؟

وی افزود: من کاری به سیاسیون ندارم ولی معتقدم امریکا که مثل گرگ است، دشمن ماست.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه ما در صحنه عمل عمق توان و قدرت خود را نشان داده‌ایم، افزود: ما با دشمنی روبرو هستیم که با ترفندهای مختلف افرادی را برای جنگ جلو می اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب امیر حیدری به فرماندهی نیروی زمینی، تصریح کرد: از امیر حیدری درخواست داریم بسترهای آمادگی در حوزه جنگهای نوین را برای رسیدن به اهداف فراهم کند.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در منطقه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را یکی از مرواریدهای نیروهای مسلح ایران عنوان کرد.

نظر شما