شناسهٔ خبر: 129839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خروش فلسطینی‌ها در اعتراض به قانون منع پخش اذان

اعتراض فلسطینیان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ روز گذشته بعد از نماز جمعه صحنه تظاهرات و راهپیمایی در اعتراض به قانون منع پخش اذان در قدس بود.

به گزارش «نماینده» به نقل از المنار، صدها تن از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه دیروز بعد از نماز جمعه در محکومیت تصویب قانون منع پخش اذان در قدس و سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ تظاهرات کردند.

یوسف الشرافی یکی از رهبران حماس طی سخنانی در بین تظاهرات کنندگان گفت: این تصمیم رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است و تجاوز آشکار به آزادی مسلمانان و ادیان در قدس و سرزمینهای اشغالی به سمار می‌رود.

وی تاکید کرد که تلاشهای جلوگیری از پخش اذان با مقاومت فلسطینی‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

الشرافی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که همکاری‌های امنیتی خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی را متوقف کرده و از ملت فلسطین و مسجدالاقصی دفاع کند.

سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ نیز روز گذشته بعد از نماز جمعه صحنه برگزار تظاهرات بود. صدها تن از شهروندان فلسطینی در شهرهای الطیبه، کفرقاسم، رهط، و شهرک کفرقنا در الجلیل علیه قانون منع پخش اذان تظاهرات کردند.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی هفته گذشته دو قانون نژاد پرستانه را به تصویب رساند.

یکی از این قانون‌ها جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس و دیگری مربوط به مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری و مشروعیت بخشی به کانون های پراکنده شهرک‌نشینی است.

نظر شما