شناسهٔ خبر: 129836 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در بوشهر:

۳۰ هزار میلیارد تومان در ساخت دو نیروگاه اتمی بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

صالحی/2 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در اجرای ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که قسط نخست این پروژه مهم دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش «نماینده» علی‌اکبر صالحی صبح امروز در آیین ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر با بیان اینکه اتفاق مهم و بزرگی در استان بوشهر امروز به وقوع پیوست اظهار داشت: ساخت سه بیمارستان مهم در بوشهر از جمله اورژانس هسته‌ای تحول مهمی در حوزه سلامت استان بوشهر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگی در عرصه سلامت در استان بوشهر آغاز شد تصریح کرد: ساخت سه بیمارستان تخصصی قلب، هسته‌ای و عمومی تحول مهمی در بوشهر ایجاد می‌کند که تکمیل این این پروژه می‌تواند زمینه پیشرفت و توسعه استان بوشهر بیش از پیش فراهم کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این پروژه‌های درمانی بطور مستقیم به نفع مردم استان بوشهر است افزود: اگر امروز در عرصه صنعت صحبت می‌شود با فعل ماضی است که نشان دهنده ایجاد تحول مهمی در این عرصه است.

صالحی با اشاره به آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر بیان کرد: ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد دلار آغاز شده که قسط نخست این پروژه دو هفته آینده با موافقت بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در اجرای ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که قسط نخست این پروژه مهم دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی نشانه حیات در منطقه است خاطر نشان کرد: دو نیروگاه اتمی بوشهر با رویکرد و قابلیت ایجاد آب شیرین‌کن به ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب ساخته می‌شود که ظرفیت تولید آب آشامیدنی در استان بوشهر افزایش می‌دهد.

صالحی با بیان اینکه ایران اسلامی روی سکوی پرتاب پیشرفت قرار گرفته است تصریح کرد: آینده کشور بسیار تابناک و روشن ارزیابی می‌شود چراکه ایران اسلامی روی سکوی پرتاب پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شیب توسعه و پیشرفت در ایران بسیار افزایش یافته است گفت: با رفع تحریم‌ها و بهبود شرائط بین‌المللی و داخلی آینده تابناکی برای ایران متصور می‌شود.

نظر شما