شناسهٔ خبر: 129832 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا؛

مرز مهران همچنان بسته است

 مرز مهران جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا با بیان اینکه مرز مهران همچنان برای ورود زائران به عراق بسته است، گفت: برخی افراد سودجو با شایعه باز بودن مرز سبب سردرگمی زوار در مرز شده اند.

به گزارش «نماینده» سردار حبیب الله جان نثاری در گفتگو با رسانه ها به هدایت زائران از مرز مهران برای حضور در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم اطلاع رسانی توسط دستگاه های مختلف مبنی بربسته بودن مرز مهران تعداد زیادی از زائران حسینی در مهران تجمع کرده بودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زائران با اطلاع از بسته بودن مرز مهران به مرزهای دیگر و یا به شهرهای خود عزیمت کردند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب و سودجو شایعه هایی مبنی برباز بودن مرز مهران را پخش کردند که سبب سردرگمی و معطلی زائران در مرز شده است.

جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا با اشاره به مدیریت زمان بازگشت از سوی بسیاری از زائران اربعین، افزود: طی روزهای گذشته شاهد ورود زائران به کشور بوده ایم که تنها در روز گذشته از مرز مهران ۵۰ هزار نفر به وارد کشور شدند.

به گفته این مسئول این آمار طی ۲۴ ساعته گذشته برای مرزهای سه گانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به همایش جهان اسلام و شیعیان تبدیل شده وخدمات رسانی به زوار امام حسین(ع) توفیق الهی است، افزود: شور و شعور حسینی در میان زوار وصف ناشدنی است.

جانشین فرماندهی یگان های ویژه ناجا به کمبود و محدود بودن زیرساخت های خدمات رسانی به زائران در مرز مهران و عراق اشاره کرد وگفت: به همین دلیل همه دستگاه ها بسیج شده اند تا زائران حسینی در آرامش، امنیت و آسایش با امکانات مورد نیاز تردد کنند.

وی با اشاره به بسته شدن مرز مهران از روز گذشته توسط طرف عراقی به دلیل نبود زیرساخت ها و محدودیت در امکانات، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ هزار زائر از مرز مهران طی روزهای گذشته وارد عراق شدند.

نظر شما