شناسهٔ خبر: 129809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهارت مقام سازشکار فلسطینی علیه ایران در بحرین

مقامات عربی عضو ارشد مذاکره‌کننده تشکیلات خودگردان که به بحرین سفر کرده در یک نشست به شدت به ایران حمله کرد.

به گزارش «نماینده» «صائب عریقات» عضو ارشد مذاکره‌کننده تشکیلات خودگردان و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در سخنانی اعلام کرد «آرمان فلسطین» مسأله تمام عرب‌ها و مسلمانان است اما این موضوع این حق را به ایران نمی‌دهد که در امور فلسطینی‌ها مداخله کند.

 عریقات افزود: ایران، کشوری قدرتمند در منطقه است و از این کشور انتظار داریم بر بازگرداندن فلسطین به نقشه متمرکز شود اما از طریق مداخله در امور این گروه و آن گروه نباشد.

وی در ادامه گفت: ایران نباید شیعیان را به یک «گروه طایفه‌ای» تبدیل کند؛ شیعیان عرب بخشی از این ملت هستند و از بافت اجتماعی، سیاسی، فکری، اقتصادی و دینی آن جدانشدنی‌اند.

عریقات تاکید کرد اگر اسرائیل از طریق صهیونیسم، یهودیت را به یک «گروه طایفه‌ای» تبدیل کرد نباید ایران نیز همین مسیر را طی کند و باید جلوی این موضوع گرفته شود.

وی افزود: درگیری ما با اسرائیل، یک درگیری سیاسی علیه استعمار و اشغالگری در کشور و سرزمینمان است، رژیمی که تلاش می‌کند از طریق دیکته، ترور، محاصره و غیره حضور خود را تثبیت کند.

صائب عریقات این سخنان را سه شنبه (دیروز) در منامه پایتخت بحرین و در یک نشست سیاسی با حضور «خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین و تعدادی از سفرا و شخصیت‌های دیگر داشت.

نظر شما