شناسهٔ خبر: 129741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کواکبیان در طرح سئوال خود از وزیر کشور در صحن علنی مجلس:

بیش از ۵۰ درصد از سهام پدیده در ابتدای دولت یازدهم فروخته شده است

کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعلل استاندار خراسان در صدور حکم هیأت مدیره جدید پدیده شاندیز، گفت: بیش از ۵۰ درصد از سهام پدیده در ابتدای دولت یازدهم فروخته شده است.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان و در جریان طرح سئوال خود از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره علت عدم پیگیری جدی وضعیت سهامداران پدیده شاندیز، گفت: روزی ۴۰ الی ۵۰ پیامک مردمی در این باره برای ما ارسال می‌شود.

وی افزود: ممکن است به قیافه من بیاید که سوالات سیاسی از وزرا داشته باشم اما درد اجتماعی باعث شد که این سئوال را از وزیر کشور بپرسم و البته بگویم که سهامدار پدیده شاندیز نیز نیستم.

کواکبیان با اشاره به اینکه وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور بوده و استاندار خراسان منصوب اوست، گفت: از این رو این سئوال، ملی است.

وی تصریح کرد: به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان تهران در پلیس فتا حضور یافتیم و آنها به ما گفتند که یکی از عمده‌ترین مسائلی که امروز در فضای مجازی نیز مطرح است موضوع پدیده شاندیز است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهامداران پدیده شاندیز نه به فتنه و نه به انحراف منصوب نیستند از مشکلات پیش آمده برای آنان از جمله طلاق، بازماندن از تحصیل و ناتوانی در پرداخت تعهدات سخن گفتو افزود: پدیده شاندیز، پدیده شوم دولت قبل است.

وی با ذکر این نکته که پدیده شاندیز ۳۰۰ هزار متر مربع مجوز ساخت داشت اما بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع را ساخت و ساز کردند، خاطرنشان کرد: ۱۳۶ هزار نفر سهامدار پدیده هستند و لذا این موضوع صرفاً مربوط به استان خراسان نیست.

کواکبیان با یادآوری ۱۷ میلیارد تومان پول پرداخت شده از سوی پدیده به صدا و سیما جهت تبلیغات، صدا و سیما را معاون جرم پدیده خواند و با اشاره به اینکه مردم به صدا و سیما اعتماد کردند، گفت: درست است که در دولت قبل بی‌انضباطی‌های مالی زیادی بود اما مردم از دولت تدبیر و امید انتظار دارند در این زمینه اقدامی کند.

وی با انتقاد از تعلل استاندار خراسان در صدور حکم اعضای هیأت مدیره جدید به مدت یک سال اظهارداشت: وزیر اقتصاد نمی‌تواند بگوید من در مسئله پدیده شاندیز دخالت نمی‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ وزیر کشور از برگزاری جلسات متعدد برای موضوع پدیده شاندیز سخن گفته بود، گفت: بعد از این همه جلسات چه اتفاقی افتاد؟ ۱۴ ماه از مصوبه شهریور سال ۹۴ و ۳ ماه از مصوبه ۳۰ مرداد می‌گذرد اما وزیر می‌گوید ما نمی‌توانیم وارد فرابورس شویم.

وی ادامه داد: مشخص است که وزارت اقتصاد مخالف ورود پدیده به فرابورس است و اگر قرار بود که پدیده نباشد نیازی به ستاد تدبیر نبود.

کواکبیان گفت: درست است که مشکل پدیده شاندیز در این دولت به وجود نیامده اما بالای ۵۰ درصد از سهام در ابتدای این دولت فروخته شده است.

نظر شما