شناسهٔ خبر: 129728 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حضرتی در نطق میان‌دستور:

جای برادرانی مثل احمد توکلی در این مجلس خالی است

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مجلس از حضور برادران باتجربه و دلسوزی که در دوره‌های مختلف در این مجلس زحمت کشیده بودند محروم شدیم و جای برادرانی مثل احمد توکلی در این مجلس خالی است.

به گزارش «نماینده» الیاس حضرتی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۵ آبان ۹۵) گفت: در این مجلس از حضور برادران باتجربه و دلسوزی که در دوره‌های مختلف در این مجلس زحمت کشیده بودند محروم شده‌ایم. لازم می‌دانم یادی از آنها داشته باشیم. جای برادرانی مثل احمد توکلی در این مجلس خالیست.

وی با بیان اینکه باید در این مجلس برای اصلاح قانون انتخابات فکری اساسی شود. افزود: اگر نظام انتخاباتی حزبی بود آنها می‌توانستند از ۳۰ درصد رأی و اقبال مردم تعدادی افراد پخته و باتجربه را وارد مجلس کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علی‌رغم بعضی نامهربانی‌ها توسط بعضی از اعضای دولت دوستان من در فراکسیون امید با صداقت کامل به ساماندهی و سازماندهی امور پرداختند و من از آنها تشکر می‌کنم.

حضرتی خاطرنشان کرد: امیدوارم هیچ خبرنگاری به خاطر انتشار اخبار و تخلفات مسئولان مورد بازخواست قرار نگیرد. اگر به دنبال مبارزه با فساد و فحشا هستیم که مثل تومار سرطانی تمام نظام ما را فرا گرفته باید جرأت و جسارت را به خبرنگار و رسانه‌ها بازگردانیم.

وی افزود: آلودگی هوا امکان زندگی را در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ از مردم گرفته و به خاطر این وضعیت شرم‌آور از عموم مردم و به خصوص تهران عذرخواهی می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که جز با وحدت نیروهای انقلابی نمی‌توان کاری برای مردم کرد. هم اوضاع جهانی و هم اوضاع منطقه و هم شرایط داخلی نگران‌کننده است. توجه به این عوامل ما را وامی‌دارد که جدی‌تر به مقوله وحدت نیروهای انقلاب بیندیشیم و برای رسیدن به وفاق ملی تلاش کنیم.

حضرتی خاطرنشان کرد: تحولات درونی آمریکا و انتخابات این کشور بدون شک از نظر ما مهم است. فردی در این کشور به قدرت رسیده که جهان و حتی متحدان اروپایی این کشور را هم نگران کرده است.

وی ادامه داد: این فرد در تبلیغات انتخاباتی خود علیه توافقات حاصله در موضوع هسته‌ای سخن گفته و هم‌اکنون برخی از مشاورانش مدعی هستند که در جست‌وجوی راهکاری هستند تا بدون وارد آمدن خسارت به آمریکا برجام را کنار بگذارند که اگر چنین شود برای ما راهکاری جز مقابله به مثل باقی نمی‌ماند و همین امر فرصتی برای رژیم صهیونیستی و دیگر مخالفان منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند و مشکلات جدیدی در جلوی ما قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خاورمیانه اوضاع کاملا جنگی است و حالت صلح میان برخی از کشورها شکننده به نظر می‌رسد.

حضرتی اضافه کرد: جریان جدیدی به نام اسلام سلفی، تکفیری و داعش در کشورهای عراق و سوریه با حمایت مالی، سیاسی و لجستیکی برخی از کشورهای منطقه چند سالی است که ناامنی گسترده‌ای را موجب شده است. هنوز عزم جدی برای نابودی آنها وجود ندارد و بسیاری از موارد ساخته و پرداخته و مورد حمایت ابرقدرت‌ها هستند.

وی افزود: در داخل کشور برخی از جریانات تندرو و افراطی بر طبل تفرقه می‌کوبند و بر حسب نیروهای انقلاب از صحنه خدمت اصرار دارند به ایجاد تفرقه و شکاف میان افراد و چهره‌های خدوم نظام را در دستور کار قرار داده‌اند و هر وقت زمزمه حل نقاره‌های داخلی به میان می‌آید بلافاصله این جریان به صحنه می‌آید و بهانه‌ای تازه برای رویارویی سیاسی نیروهای انقلاب خلق می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنان یاران امام و خادمان باسابقه مردم و افراد آزمایش پس داده نظام را مورد حمله قرار می‌دهند و با طرح شعارهای تند افراطی علیه خودی‌ها موجب بروز تفرقه در داخل کشور می‌شوند.

حضرتی اظهار داشت: در شرایط فعلی جهان با وجود بحران‌های منطقه‌ای و در حالیکه برخی از کشورها بر طبل تفرقه می‌کوبند بنده مراجعه به منشور برادری امام خمینی (ره) را ضروری می‌دانم تا با ایجاد وفاق درونی جبهه انقلاب توان مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی را داشته باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در منشور برادری بر نقد پذیری تأکید می‌کند و به افراد توصیه می‌کند که آن را یک هدیه برای خود بدانند که پذیرش این سخن ما را وامی‌دارد که عاشق حرف خودمان نباشیم و دیگران را خیرخواه خود بدانیم و نقد و انتقاد آنها را از دل و جان پذیرا باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نکات مهم منشور برادری این است که همه جریان‌های انقلاب دلسوز نظامند و کسی حق ندارد به روش حصر مخالفان روی بیاورد زیرا در آن صورت قبل از آنکه به جناح مقابله صدمه بزند به کل نظام و انقلاب ضربه خواهد زد.

حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: با هم باید راهی برای حل آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد پیدا کنیم برای اینکه اختلافات و مشکلات و حوادث و صحنه‌های تلخی که در سال ۸۸ اتفاق افتاده را ایجاد شد بتوانیم نیروهای انقلاب را در مسیری که به نفع نظام و انقلاب باشد بازگردانیم.

نظر شما