شناسهٔ خبر: 129727 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

فضائلی در باب لوازم پیروزی در انتخابات آینده مطرح کرد:

رویِ خوش اصولگرایان به کار تیمی در رقابت‌های انتخابات ۹۶

مهدی فضائلی43 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طرح شیوه‌های جدید توسط جریان اصولگرایی برای انتخابات پیش رو یک امر ضروری و لازمی است گفت: طبیعتا در بخش‌های مختلف این حضور اعم از نحوه ارائه چهره جدید و اینکه اساسا یک تیم را به عنوان یک فرد معرفی کنند، می‌تواند نوآوری پدیدآورد.

به گزارش «نماینده» مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص طرح پیشنهادی جمعی از فعالین رسانه‌ای، سیاسی و علمی کشور برای حضور برنامه محور اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: اینکه جریان اصولگرایی در انتخابات پیش رو یک حرف نو و شیوه های جدیدی را مطرح کند یک امر ضروری و لازمی است که طبیعتا در بخش های مختلف این حضور اعم از چهره، نحوه ارائه چهره جدید و اینکه اساسا یک تیم را به عنوان یک فرد معرفی کنند، می‌تواند نوآوری پدیدآورد.

وی در همین رابطه افزود: ممکن است جریان اصولگرایی چهره جدیدی نداشته باشد؛ چرا که چهره‌ها شناخته شده هستند و همه به نوعی سابقه‌دار هستند از این رو شاید تازه بودن در ارائه یک کار تیمی بتواند خود را نشان دهد.

فضائلی با اشاره به اینکه پیشنهاد تغییر نحوه ورود اصولگرایان در انتخابات را چندی پیش طی یادداشتی با عنوان "طرحی‌نو در اندازیم " مطرح کرده است گفت: پیشنهادم این بوده که اصولگرایان در انتخابات آتی می‌توانند یک تیم را معرفی کنند و چارچوب آن را هم پیشنهاد دادم که چه افرادی می توانند اعضای این تیم باشند و مزایا و آثار مثبت یک تیم چه خواهد بود.

وی ضمن نقد ایده معرفی کابینه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در هنگام تبلغیات‌شان متذکر شد: بحث کردن درباره اعضای کابینه کاندیداها بحثی تفصیلی برای انتخابات است، به همین خاطر شخصا با معرفی کابینه و وزراء موافق نیستم چرا که مجلس باید به وزرا رای اعتماد دهد و مشخص نیست که اگر الان کسی به عنوان وزیر مورد اشاره و معرفی قرار بگیرد الزاما از مجلس رای اعتماد بگیرد.

فضائلی با تاکید بر اینکه معرفی وزراء در زمان انتخابات چندان موضوعیت ندارد افزود: معتقدم معاون اول و سایرمعاونین رئیس جمهور چون انتخاب‌شان بر عهده رئیس جمهور است و مجلس در آن نقشی ندارد می توانند از هم اکنون معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با انتخاب درست این افراد و حوزه‌هایی که برای هر کدام در نظر گرفته می‌شود، رویکرد کلی دولت آینده تا حدودی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و حتی در حوزه زنان مشخص می شود و اینها بخش‌هایی است که اگر ترکیب تیمی درستی از آن ارائه شود، می تواند گویای جهت گیری های اصلی و میزان توانمندی دولت آینده و تیم کاری رئیس جمهور باشد.

فضائلی با بیان اینکه با اصل این مسئله که جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده یک تیم را در کنار رئیس جمهور مدنظر خود انتخاب کند موافق هستم گفت: البته درباره ترکیب تیم ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که طبیعتا قابل برطرف شدن است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است که اشکالاتی هم برای این طرح وجود داشته باشد ولی در مجموع آثار مثبت این طرح بیشتر است.

نظر شما