شناسهٔ خبر: 129715 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آقای فردوسی‌پور! نه قاضی هستید و نه رئیس‌جمهور که اینطور صحبت می‌کنید

رویانیان: والله به کسی کارت سوخت ندادیم

رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره به دادن کارت سوخت به بازیکنان در زمان مدیرعاملی گفت: والله قسم به کسی کارت سوخت ندادیم.

به گزارش «نماینده»، محمد رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در تماس تلفنی با برنامه نود با ابراز گلایه از عادل فردوسی‌پور بابت نشنیدن حرف‌های فتح‌الله‌زاده گفت: شما(فردوسی‌پور) نه قاضی هستید و نه رئیس جمهور که اینطور صحبت می‌کنید؛ منِ رویانیان در این مملکت مستاجر هستم و ۳۶ سال هم خدمت کردم؛ آقای فتح‌الله‌زاده و رویانیان پول‌های استقلال و پرسپولیس را در خانه‌هایشان بردند؟

او ادامه داد: از سال ۹۰ استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری قرار گرفت و قرار شد دولت طی دو سال آن را خصوصی کند؛ در قانون تجارت صراحتا اختیارات تام مالی به هیأت مدیره باشگاه داده می‌شود که آنها می‌توانند بخشی از اختیارات را به مدیرعامل بدهند؛ از سال ۹۰ هیچ بودجه دولتی در استقلال و پرسپولیس ورود نکرد؛ تا سال ۹۱ این دو باشگاه فاقد حساب خزانه(دولتی) بودند و از طریق حساب‌هایی با دو امضاء زندگی را می‌گذراندند.

رویانیان تصریح کرد: در ارتباط با درآمدها باید دقیق مشخص شود که چه میزان از این درآمدها مصداق بیت‌المال حساب می‌شود و چه میزان اشخاص و اسپانسرها می‌دهند؛ نمی‌شود یک طور حساب کرد؛ سیستم حساب‌رسی در کشور ما در صنعت، بانک، شرکت‌ها و ... کارش را انجام می‌دهد ولی در ورزش این کار را نداریم و همین مشکل ایجاد کرده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره به بایگانی نشدن قراردادها در زمان او اظهار کرد: نبودن اسناد در حساب‌رسی بررسی شده است؛ قبل از آمدن من در پرسپولیس کاری را برعهده داشتم که ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش سالانه آن بود؛ سه سال است از مدیرعاملی من و آقای فتح‌الله‌زاده می‌گذرد ولی باز از ما صحبت می‌کنید؛ بنده مقداری از پول سازمان سوخت را در پرسپولیس خرج کردم که بعدش هم برای آن پاسخگو شدم.

رویانیان اضافه کرد: مگر می‌شود کمترین چیزی مثل قرارداد بازیکنان و مربیان که ثبت می‌شود الان نباشد؟ دو روز پیش از یکی از معاونان وزارت ورزش شکایت کرده بودم که رضایت دادم؛ سازمان حسابرسی دولت ۳۵ میلیارد تومان بدهی زمان من را اعلام کرده بود که ۲۰ میلیارد تومان آن مالیات بود؛ وزارت ورزش حساب و کتاب ندارد.

او تصریح کرد: آقای گودرزی سه سال وزیر ورزش بوده است؛ بی‌زحمت ببینید وزارت ورزش چقدر بدهی دارد؛ ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دستگاه‌های دولتی بدهی دارند؛ من فقط برند پرسپولیس را ۲۰۰ میلیارد تومان گرفتم؛ باشگاهی که ملی و آسیایی است، نمی‌توانید با سیاه جامگان، نفت یا باشگاه‌های خصوصی مقایسه کنید.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: اگر ما به جای غذا در ۲۸ ماه حضوری پول می‌خوردیم انقدر خرج نمی‌کردیم؛ عمر مدیری که می‌تواند نتیجه بگیرد حداقل چهار سال است ولی دو سال اخیر باشگاه پرسپولیس از طریق سامانه هواداری‌ای که ما ثبت کردیم درآمدزایی می‌کند.

رویانیان با اشاره به دادن کارت سوخت به بازیکنان در زمان مدیرعاملی گفت: والله قسم به کسی کارت سوخت ندادیم.

رویانیان ابراز کرد: مدرکی که خروجی محکمه قضایی باشد یا حکم قضایی داشته باشد درست است؛ امیدوارم آقای سلطانی‌فر با آن سوابق خوب به جای تغییر هفت مدیر در یک سال و نیم، وضعیت مسئله مالی ورزش را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما