شناسهٔ خبر: 129676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در پاسخ به تذکر یک نماینده تاکید شد؛

لاریجانی:کمیسیون کشاورزی لایحه هوای پاک را سریع‌تر به صحن بیاورد

علی لاریجانی.jpg رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس سریع‌تر لایحه هوای پاک را در دستور کار قرار دهد، چرا که مساله آلودگی هوا باید سریع‌تر حل شود.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو کمیسیون حقوقی با ارائه تذکر آیین‌نامه ای و اخطار قانون اساسی اظهار داشت: آلودگی هوا در برخی نقاط تهران از مرز هشدار گذشته و به اضطرار رسیده است و طبق آمار وزارت بهداشت در روزهای آلودگی هوا مرگ و میر ۲۰ درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: چرا دولتی کاری می کند که وضعیت هوا به این مرحله برسد!؟ از ابتدای امسال گفته شده بود که امسال بارندگی ۲۵ درصد کمتر از سال قبل خواهد بود، باید قبل از این برای این وضعیت تدبیر می کردند.

دهقان خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: جنابعالی به عنوان رئیس قوه مقننه باید به دولت تذکر بدهید؛ منبع آلودگی هوا همین خودروها و کارخانه های آلاینده در اطراف تهران هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اولویت های تعیین شده برای دستور کار مجلس گفت: از شما می خواهم درباره لایحه و طرحی که درباره هوای پاک با هم ادغام شده اند وارد شوید؛ لوایح مهمی مانند هوای پاک باقی مانده اما ما داریم وقت‌مان را با لوایح موافقت نامه های همکاری می گذرانیم، این موارد را بعدا هم می شود بررسی کرد.

پس از تذکر و اخطار قانون اساسی این نماینده، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله آلودگی هوا بسیار مهم است، اظهار داشت: کلیات لایحه هوای پاک تصویب شده بود اما دو، سه مورد ایراد داشت که اگر جلو می رفتیم منجر به حذف برخی مواد مهم این لایحه می شد، لذا گفتیم در کمیسیون کشاورزی اصلاح شود.

وی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی اهتمام جدی کند تا این لایحه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد، مساله آلودگی هوا باید سریع‌تر حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته فقط مساله آلودگی هوا نبود قانون نیست؛ می توانند همین قوانین فعلی را هم اجرا کنند و جلوی آلودگی هوا را بگیرند اما لایحه هوای پاک نیز می تواند این مساله را ضابطه‌مند کند و ما هم پیگیری می کنیم.

نظر شما