شناسهٔ خبر: 129675 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهقان در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس:

دولت پیش از آنکه آلودگی هوا از مرز هشدار بگذرد به فکر باشد

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس با اشاره به مشخص بودن منابع آلاینده هوا از رئیس مجلس خواست به دولت تذکر دهد تا پیش از اینکه آلودگی هوا از مرز هشدار بگذرد پیشگیری کند.

به گزارش «نماینده»، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۴ آبان) در جلسه علنی مجلس و با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری شفاهی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما اصرار داشتید که به موضوع آلودگی هوا توجه شود و در مجلس نهم نیز کار متنابهی درباره آن صورت گرفت.

وی با اشاره به عبور میزان آلودگی هوای تهران از مرز هشدار و افزایش ۲۰ درصدی مرگ و میرها به واسطه آن اظهارداشت: لایحه هوای پاک به مجلس جدید هم آمد اما به علت برخی ایرادات به کمیسیون ارجاع شد. من از شما ـ رئیس مجلس ـ می‌خواهم که خود وارد شوید و این مسئله را حل کنید چرا که کشور به قدر کافی از این موضوع آسیب دیده است.

دهقان با انتقاد از دولت که اجازه می‌دهد وضعیت هوا به حالت هشدار برسد و سپس به فکر مسکن برای آن می‌افتد، گفت: از ابتدا هم اعلام شده بود که بارندگی امسال ۲۵ درصد نسبت به سال قبل کمتر خواهد بود، من از شما می‌خواهم به دولت تذکر دهید که قبل از اینکه کار به اینجا برسد به فکر چاره باشد.

نماینده مردم طرقبه و چناران با تاکید بر اینکه منابع آلایندگی هوا از جمله خودروها و کارخانه‌ها مشخص هستند، گفت: دولت باید نسبت به آلودگی هوا پیشگیری کند تا کار به تعطیلی مدارس نرسد هرچند که ما موافق تعطیل کردن مدارس در این شرایط هستیم.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: ما از اول صبح در حال بررسی و تصویب موافقت‌نامه هستیم در حالیکه باید به موضوعات مهم‌تری از جمله محیط زیست و بحث اراضی کشاورزی رسیدگی می‌کردیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ با تائید اهمیت مسئله آلودگی هوا به اشکالات لایحه هوای پاک اشاره کرد و با درخواست از کمیسیون کشاورزی جهت اهتمام جدی برای اصلاح آن بیان داشت: اشکال فقط از قانون نیست و از قوانین موجود نیز می‌توان برای مقابله با آلودگی هوا استفاده کرد.

نظر شما