شناسهٔ خبر: 129635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرعت‌گیر «نجومی» بگیران در پیچ و خم بهارستان

مجلس/2 وکلای ملت در صحن علنی امروز خانه ملت با بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد آنان با کلیات این طرح مخالفت کردند.

به گزارش «نماینده»، نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ابتدا ۱۹۵ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس کرسی ۹۱ نماینده مجلس خالی بود.

بررسی گزارش کمیسیون اصل نود درباره طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور اولین دستور کار جلسه علنی صبح امروز پارلمان بود.

*کمیسیون اصل نود در طرح شفافیت دریافتی مدیران به حاشیه رفته است

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ابتدا و در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد که طی اخطار قانون اساسی گفت: طبق اصل نود قانون اساسی کار این کمیسیون رسیدگی به شکایت از طرز کار قواست که در اینجا افکار عمومی از حقوق‌های نجومی شاکی بودند.

وی افزود: کمیسیون اصل نود باید پرونده‌ها را بررسی و به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم می‌کرد و بخش حقوقی را جهت استرداد پرداختی‌های مازاد و بخش کیفری را جهت برخورد با متخلفان به قوه قضاییه ارجاع می‌داد اما کمیسیون اصل نود کار اصلی خود را رها کرد و به حاشیه رفت.

داداشی خطاب به علی لاریجانی گفت: این کار با دستور جنابعالی صورت گرفته است در حالی که رئیس مجلس نمی‌تواند خارج از آیین‌نامه عمل کند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه کمیسیون اصل نود باید به شکایات افکار عمومی رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: طرح در دست بررسی جامع و مانع نیست چراکه کمیسیون‌های تخصصی درباره آن نظر نداده‌اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیری‌ها نباید احساسی باشد بلکه باید صحیح بوده تا جوابگوی افکار عمومی باشد.

*مخالفت مجلس با کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد

پس از آن، ‌ نمایندگان پارلمان کلیات طرح یک‌فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب نرساندند.

وکلای ملت با ۱۰۷ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات طرح مذکور مخالفت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز رأی‌گیری برای کلیات این طرح، در پاسخ به انتقادات و اعتراضات مکرر وکلای ملت نسبت به علت ارجاع این طرح به کمیسیون اصل ۹۰، گفت: از نمایندگان محترم می خواهم به کلیات این طرح رأی دهند تا آن را دوشوری کنیم و مجدداً به کمیسیون مربوطه ارجاع دهیم.

این سخنان لاریجانی هم نتوانست روی رأی وکلای ملت تأثیری بگذارد و با کلیات این طرح مخالفت کردند.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده آستارا:

ارجاع طرح شفافیت دریافتی مدیران به کمیسیون اصل ۹۰ خلاف آیین‌نامه نیست

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی ولی داداشی نماینده مردم آستارا گفت: کمیسیون اصل ۹۰ نظر خود را درباره طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد جدا داده و خوانده شده است و دیوان محاسبات نیز در حال رسیدگی به آن گزارش جهت استرداد دریافتی‌های مازاد برخی مدیران است.

وی ادامه داد: بعضی کمیسیون‌ها درباره این طرح اظهارنظر کرده‌اند و صرفا به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع نشده است. اما اینکه آیا طرح را به کمیسیون اصل ۹۰ که ماه‌ها وقت گذاشته و آن را بررسی کرده است بدهیم و یا کمیسیون دیگر دو نظر وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌گویند بهتر است طرح را به کمیسیون‌های دیگر بدهیم اما در هر صورت خلاف آیین‌نامه صورت نگرفته است چرا که آیین‌نامه ارجاع طرح به کمیسیون اصل ۹۰ را منع نکرده است و خلاف زمانی رخ می‌دهد که آیین‌نامه صراحت داشته باشد.

*حاجی‌دلیگانی: از طرح شفافیت دریافتی مدیران چیزی جز یک فرمالیزیشن برای مردم باقی نمانده است

جهانبخش محبی‌نیا مردم مردم میاندوآب در مجلس نیز طی سخنانی به عنوان مخالف کلیات طرح یک‌فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، اظهار داشت: نگرانی بنده از این است که این طرح هم شامل آن موارد آرشیوی شود که برخی مسئولان بگویند دیگر فساد در کشور نهادینه شده و نمی‌شود کاری با فساد کرد.  

وی با بیان اینکه اخطار برخی نمایندگان در زمینه ارجاع این طرح به کمیسیون اصل ۹۰ وارد است، افزود: کمیسیون اصل ۹۰ طبق قانون اساسی وظیفه بررسی شکایات را دارد، این کمیسیون وظایف سنگینی برعهده دارد و باید نظام جمهوری اسلامی را در همان راستایی که قانون تصریح کرده حفظ کند.  

محبی‌نیا همچنین گفت: مسئله بعدی، عنوان این طرح است، چرا در این طرح گفته شده ساماندهی دریافتی مدیران، باید در مواد و متن این طرح استرداد دریافتی‌های مازاد برخی مدیران به صورت حکم قید می‌شد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.  

در ادامه این جلسه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، طی سخنانی به عنوان دیگر مخالف کلیات طرح مذکور، گفت: از این طرح چیزی نمانده جز اینکه یک فرمالیزیشن برای مردم بشود و که بگوییم مسئله حقوق‌های نجومی را حل کردیم، در حالی که بخش عمده‌ای از این مشکل حل نشده است.  

وی افزود: با تصویب این طرح، دریافتی نجومی برخی مدیران تازه شکل قانونی به خودش می‌گیرد؛ معلوم نیست اعداد و ارقام آورده شده در این طرح از کجا آمده است؟  

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: گفته شده ۲۰ میلیون تومان می‌توانند دریافت کنند اما معلوم نیست این رقم را از کجا آورده‌اند؟ تعیین‌تکلیف برای حقوق و دستمزد براساس آیین‌نامه بایستی در کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس انجام می‌شد، اما چرا این طرح به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده است؟  

حاجی دلیگانی اضافه کرد: آقای لاریجانی! چرا کمیسیون مشترکی را برای رسیدگی به این طرح تشکیل ندادید؟ چرا این طرح به عنوان کمیسیون‌های فرعی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع نشده است؟ برای استرداد مبالغ غیرقانونی هیچ حکم یا واژه جدی در این طرح نیامده است و هیچ پیش‌بینی برای چگونگی برخورد با متخلفان در این طرح انجام نشده است؟

نماینده شاهین‌شهر در مجلس همچنین تأکید کرد: با اضافه کردن این حقوق‌ها، مشکل دیگری در کشور به وجود می‌آید و مسابقه‌ای بین مردم برای گرفتن پست دولتی ایجاد می‌شود، در حالی که امروز اگر فردی ۲ یا ۵ میلیون تومان بخواهد وام بگیرد، باید کارمند دولتی را برای ضمانت پیدا کند، مگر ما چقدر دولت کارمندی در کشور داریم؟ بایستی شرایطی را برای سایر مردم فراهم کنیم که بتوانند در این کشور زندگی کنند. در روستاهای کشور که کارمند دولتی وجود ندارد، بایستی اعمال و رفتار و صحبت‌های ما حالتی باشد که اشتیاق کارمند شدن را از بین ببرد، فلذا پیشنهاد می‌کنم گزارش طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور مجدداً به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.  

*حسینی‌کیا: مردم انتظار اقدام انقلابی از مجلس برای برخورد با مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نامتعارف را دارند

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار هم طی سخنانی به عنوان موافق کلیات طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی این طرح زحمات زیادی را متحمل شده است و واقعاً این طرح دارای ویژگی‌هایی است که خواست و مطالبات مردم و مقام معظم رهبری است.  

وی افزود: اولین نکته درباره ویژگی‌های طرح مذکور، شمولیت این قانون است که همه نهادهای نظام را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، حتی نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.  

کاتب با بیان اینکه حقوق‌های نجومی در واقع برداشت‌های نامشروع و اهانت به ارزش‌های اسلامی بوده است، گفت: در این طرح، صرفاً به بحث دریافتی‌های مدیران پرداخته نشده، بلکه استرداد حقوق‌های غیرمتعارف دریافت‌شده هم مورد توجه قرار گرفته است. همه این حقوق‌های غیرمتعارف باید به خزانه واریز شوند، البته نزدیک به ۴۰۰ نفر از مدیران کشور حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کردند که باید آن را به خزانه بازگردانند.  

در ادامه این جلسه، سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس نیز طی سخنانی به عنوان موافق کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور، گفت: به نظر می‌رسد مخالفان کلیات همگی موافقند، این طرح دارای جامعیت است و استرداد برداشت‌های نامشروع و نامتعارف را دربرمی‌گیرد. با تصویب طرح مذکور، پرداخت‌ها در آینده نظام‌مند می‌شوند و یکسان‌سازی پرداخت‌ها را به دنبال خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه با تصویب این طرح، مردم متوجه می‌شوند که مدیران چه میزان دریافتی دارند، خاطرنشان کرد: تصویب این طرح موجب باز شدن دست تشکیلات نظامی برای برخورد با متخلفان می‌شود و در واقع ظرفیت خوبی به وجود می‌آید، همه می‌دانند که از حدود ۹۴ هزار مدیر کشوری، ۴۰۰ نفر دارای حقوق‌های نامتعارف بودند، ولی به هر حال باید بتوانیم اشکالات و ایرادات را برطرف کنیم. امروز زمان زیادی از موضوع حقوق‌های نجومی گذشته است و مردم انتظار یک اقدام انقلابی را از مجلس دارند.  

*کواکبیان: طرح ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران «ماست مالیزاسیون» است

در ادامه نیز مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جریان بررسی طرح ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران کشور و لزوم استرداد دریافتی‌های مازاد در تذکری شفاهی گفت: طرحی که از سوی کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده ایرادات بسیار دارد.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم جلوی اجحاف در بیت‌المال را بگیریم اما این طرح «ماست‌مالیزاسیون» است؛ این کاری نیست مجلسی که در راس امور است انجام بدهد.

«در بررسی این طرح هم دولت و هم نمایندگان مخالف هستند اما چون حضرتعالی (اشاره به رئیس مجلس) اراده کرده‌اید می‌خواهید کار را انجام دهید.»

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان اظهار داشت: این طرح را نمایندگان ارائه کرده‌اند و اینگونه نیست که بنده ارائه کرده باشم این کار انجام شود.

«کمیسیون اصل ۹۰ طرحی را آماده کرده است و نمایندگان نیز طرحی را تدوین کرده‌اند که آن را به کمیسیون اصل ۹۰ دادیم که نهایتا یک طرح ارائه شود.»

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: به هر حال اگر این طرح به هر کمیسیونی ارائه می‌شد مشکلاتی مطرح می‌شد اما در زمان بررسی جزئیات این طرح می‌شود مشکلات را برطرف کرد.

*مجلس به عضویت ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا رأی موافق داد

وکلای ملت، در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۳ آبان لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر این اساس پس از سخنان موافقان و مخالفان کلیات این لایحه با ۱۲۰ رأی موافق و ۶ رأی ممتنع و بدون رأی مخالف و نیز ماده واحده آن با ۱۳۲ رأی موافق، ۳ رأی  ممتنع و بدون مخالف به تصویب مجلس رسید.

*ابطحی: کمیسیون اصل ۹۰ صرفاً وظیفه رسیدگی به شکایات را بر عهده دارد/ بررسی طرح‌ها و لوایح از وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس است

سپس عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارجاع طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی توسط هیأت رئیسه پارلمان انتقاد کرد و گفت: شرح وظایف و اختیارات کمیسیون‌ها طبق آیین‌نامه تشریح شده است.

وی افزود: هیأت رئیسه می‌گوید اینگونه تشخیص داده که طرح مذکور را به اصل ۹۰ ارجاع دهد، قطعاً این اختیار با هیأت رئیسه مجلس است، اما واقعیت این است که بررسی این مسئله یک موضوع بسیار تخصصی و دارای اهمیت بالایی بوده است و حتی رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده بودند که باید به نحو مطلوب مورد رسیدگی قرار گیرد، فلذا لازم بود این طرح به کمیسیون اجتماعی یا بهداشت و درمان ارجاع می‌شد.

پوربافرانی همچنین گفت: با توجه به اهمیت مسئله درخواست ما این است که این طرح مجدداً در کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس نیز در تذکری با استناد به ماده ۴۸ آیین‌نامه، باز هم نسبت به ارجاع طرح مذکور به کمیسیون اصل ۹۰ توسط هیأت رئیسه پارلمان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ یک کمیسیون خاص است و طبق ماده ۴۹ آیین‌نامه، ارائه طرح‌ها و لوایح جزو وظایف کمیسیون‌های تخصصی اعلام شده است.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ صرفاً وظیفه رسیدگی به شکایات را بر عهده دارد و ما نمی‌توانیم تکلیف دیگری را بر عهده کمیسیون اصل ۹۰ بگذاریم؛ همچنین از طرفی این طرح با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد. اگر به دنبال پخته شدن این طرح هستیم، باید مجدداً در هیأت رئیسه پارلمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در تذکری با استناد به ماده ۱۳۱ آیین‌نامه داخلی پارلمان اظهار داشت: در این طرح مقدمه توجیهی ذکر نشده در حالی که هر طرح و لایحه‌ای از طرف دولت باید دارای مقدمه توجیهی باشد.

وی افزود: در طرح ارائه شده از سوی کمیسیون اصل نود در خصوص بخش دوم عنوان این طرح یعنی استرداد دریافتی‌های مازاد بحثی مطرح نشده است؛ همچنین این طرح مغایر با اصل سوم و ۱۱۰ قانون اساسی است زیرا در این اصول به رفع تبعیضات ناروا اشاره شده اما در تبصره ماده ۵ این طرح تبعیض آشکار دیده می‌شود.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر سلیمی گفت: این طرح دارای مقدمه است و این گزارش کمیسیون است که در حال حاضر در اختیار نمایندگان قرار دارد بنابراین تذکر اول وارد نیست.

همچنین رئیس مجلس در خصوص اخطار سلیمی گفت: در قانون ذکر شده که مدیران باید متناسب با ظرفیت و عادلانه حقوق دریافت کنند نه اینکه دریافتی‌ها میان افراد یکسان باشد بنابراین این اخطار نیز وارد نیست.

*مجلس با لایحه موافقتنامه پاریس موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان به کلیات و جزئیات لایحه موافقتنامه پاریس موافقت کردند.

در ماده واحده موافقتنامه پاریس آمده است: موافقتنامه پاریس مشتمل بر یک مقدمه و ۲۹ ماده به شرح پیوست تصویب و به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود اسناد تصویب را نزد امین اسناد تودیع نماید.

تبصره: رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی در مورد هرگونه اصلاح موافقتنامه و پیوستهای آن موضوع مواد ۲۲ و ۲۳ موافقتنامه و اصل ۱۳۹ قانون اساسی در مورد حل و فصل اختلافها موضوع ماده ۲۴ آن الزامی است.

*کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسئول رسیدگی به شکایات است/ پیش‌بینی حداکثر حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات با شفاف‌سازی دریافتی‌ها همخوانی ندارد

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران نیز در جریان بررسی طرح یک‌فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: شرح وظایف و اختیارات کمیسیون‌ها طبق آیین‌نامه تشریح شده است.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسئول رسیدگی به شکایات است و در آیین‌نامه و قانون اساسی در مورد اینکه این کمیسیون بتواند طرحی را بررسی و تصویب کند، ماده‌ای وجود ندارد بنابراین این طرح مهم نیز می‌بایست به کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌شد.

محمد دهقان رسیدگی به طرح مذکور در کمیسیون اصل ۹۰ را خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی پارلمان دانست و تصریح کرد: در نظر گرفتن حداکثر حقوق مقامات و مسئولان به میزان ۲۰ میلیون تومان در طرح مذکور با شفاف‌سازی دریافتی مدیران همخوانی ندارد و بهتر است به نظر دولت که مبنی بر حداکثر حقوق ۱۰ میلیونی است، اکتفا کرد.

در ادامه این جلسه، علی لاریجانی رئیس جلسه در پاسخ به تذکر محمد دهقان توضیح داد: با توجه به آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی همه کمیسیون‌ها می‌توانند طرح‌ها و لوایحی که به آنها ارجاع داده شده است را بررسی کنند و کمیسیون اصل ۹۰ از این قانون مستثنی نیست، اما برای کمیسیون اصل ۹۰ علاوه بر این وظیفه تأکید شده تا شکایت واصله را هم بررسی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حداکثر حقوق مقامات و مسئولان نیز گفت: حداکثر حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات خلاف است، در ماده ۲ این طرح نیز به میزان ۲ برابری حقوق مقامات تأکید شده که حدود ۱۲ میلیون تومان می‌شود و قرار نیست حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات در این طرح تعریف شود.

*سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی از دستور کار مجلس خارج شد

علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درادامه نشست علنی صحن علنی امروز پارلمان درباره رسیدگی به سوال مهرداد بائوج لاهوتی از وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس گفت: علیرغم اینکه وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس در موعد مقرر برای پاسخگویی به سوال نماینده سوال کننده حاضر شد اما به دلیل اینکه نماینده سوال کننده در مأموریت کاری بودند طرح این سوال از دستور کار مجلس خارج شد.

*سوال کریمی قدوسی از وزیر اقتصاد درباره مصادره ۱۳ میلیون دلار اموال ایران اعلام وصول شد

غلامرضا کاتب در ادامه، موارد اعلام وصولی امروز صحن علنی را به شرح زیر قرائت کرد:

اعلام وصول سوال ملی جهانبخش محبی نیا نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب از وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص سیر مالی و حقوقی وجوه اداره شده در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴

سوال ملی علی ادیانی نماینده قائمشهر از وزیر اقتصاد و امور دارایی در خصوص عدم مدیریت و نظارت لازم نسبت به پرداخت و دریافت حقوق و مزایای غیرمتعارف در بانک‌ها و شرکت‌های بیمه دولتی همچنین از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم ارائه لایحه وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی

سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهدو کلات از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت اعلام انعقاد قرارداد با شرکت ایرباس برخلاف واقعه همچنین از وزیر اقتصاد و امور دارایی در خصوص صدور حکم مصادره ۱۳ میلیون دلار سرمایه کشور توسط دادگاه‌های کانادا همچنین از وزیر اقتصاد و امور دارایی در خصوص علت ورود بیشترین حجم کالای قاچاق از مبادی رسمی گمرکات و مناطق آزاد.

با ۹۳ رأی منفی نمایندگان صورت گرفت

مخالفت مجلس با کلیات طرح حفظ اراضی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران

نمایندگان همچنین کلیات طرح حفظ اراضی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب نرساندند.

وکلای ملت با ۵۶ رأی موافق، ۹۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن علنی، با کلیات طرح مذکور مخالفت کردند.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز به عنوان کمیسیون اصلی این طرح را پس از رسیدگی رد کرده بود.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی؛ فردا

نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس پایان یافت و جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت ۸ صبح فردا (دوشنبه) با دستور کار تعیین‌شده تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه، کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب نرساندند.

نظر شما