شناسهٔ خبر: 129533 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

از فعالیت های کمیته امداد تا انتخابات ۹۶ در گفتگوی«نماینده» با پرویز فتاح

اجازه دهید به محرومان رسیدگی کنیم/ در جبهه یکتا حضور ندارم/ ورود کمیته امداد به انتخابات ممنوع است

فتاح43 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، درباره احتمال حضور خود در انتخابات سال ۹۶، تأکید کرد: «بنده به اندازه کافی فعالیت و مشغله دارم، سرم به اندازه کافی شلوغ است؛ بنابراین اجازه دهید به محرومین رسیدگی کنیم؛ رسیدگی به محرومین خیلی مهم است.»

هفته نامه «نماینده» - سیدپرویز فتاح «وزیر نیروی دولت نهم، جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه» بوده است.

او در سال ۱۳۴۰ در ارومیه متولد شده و تحصیل‌کرده رشته عمران دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد گرایش سیستم‌ها از دانشگاه امیرکبیر است.

فتاح در دولت نهم، یکی از وزرایی بود که توانست کارنامه قابل قبولی از خود به‌جای بگذارد و در حال حاضر، ریاست کمیته امداد خمینی(ره) را برعهده دارد.

وی پس از حضور در کمیته امداد، تغییر و تحولاتی ایجاد کرد. او در اوایل حضور خود در کمیته، خطاب به مدیران و معاونان این نهاد انقلابی، تأکید کرده بود: «اساس تحول در کمیته امداد باید درون سازمانی باشد؛ مشکلات امداد درون سازمانی و در ارتباط با ساختار و فرآیندهاست که نیاز به اصلاح دارد و ما نیز از تمام ظرفیت امدادگران در جهت یاری رساندن به نیازمندان استفاده خواهیم کرد.»

یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در زمان ریاست فتاح، جابه‌جایی ساختمان کمیته از سوهانک به خیابان آزادی بود. او همچنین از جمله افرادی بود که توسط رسانه‌ها و برخی از فعالان سیاسی به‌عنوان کاندیدای احتمالی اصول‌گرایان در سال ۹۶ مطرح شد البته «فتاح» حضور و نقش‌آفرینی خود در صحنه انتخابات را رد می‌کرد اما رسانه‌های رقیب ادعا می‌کردند او به درخواست بزرگان اصول‌گرا وارد رقابت انتخابات خواهد شد و با «روحانی» رقابت خواهد کرد.

جزئیات همکاری کمیته امداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه

پرویز فتاح «رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)» در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه  «نماینده»، به همکاری دستگاه متبوعش با سپاه پاسداران در زمینه خدمت‌رسانی به محرومین، حضور یا عدم حضور او در انتخابات سال ۹۶، تغییر ساختمان کمیته امداد و اتهاماتی که پیرامون فعالیت انتخاباتی این نهاد مطرح می‌شود، پاسخ داد.

وی درخصوص نحوه همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه که بنا به دستور سردار سرلشکر جعفری «فرمانده کل سپاه پاسداران» تشکیل شده است، گفت: «ما در بعد محرومین با هم همکاری داریم البته قرارگاه، فعالیت عمرانی بیشتری انجام می‌دهد اما کمیته امداد مسئولیت کار عمرانی ندارد. ما فقط برای محرومین خانه می‌سازیم و در این بخش با سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی قرارداد، داریم.»

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: «الان نیز دارند خانه‌ها را می‌سازند و آنها را مرتب توسعه می‌دهیم و ان‌شاءالله سال آینده توسعه بیشتری پیدا می‌کند.»

در بحث تهیه جهیزیه هم با آنها قرارداد داریم، آنها خودشان کالاهایی که از جنس ایرانی و مطابق با اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید حضرت آقا است تطبیق و آن را تهیه می‌کنند و خبر آن هم به‌زودی اعلام خواهد شد که در کدام استان‌ها توزیع می‌شود؛ ما این نوع همکاری‌ها را با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انجام می‌دهیم.

فتاح  به یکی دیگر از همکاری‌های نهاد متبوعش با سپاه در زمینه خدمت‌رسانی به محرومین اشاره کرد و اظهارداشت: «در بحث تهیه جهیزیه هم با آنها قرارداد داریم، آنها خودشان کالاهایی که از جنس ایرانی و مطابق با اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید حضرت آقا است تطبیق و آن را تهیه می‌کنند و خبر آن هم به‌زودی اعلام خواهد شد که در کدام استان‌ها توزیع می‌شود؛ ما این نوع همکاری‌ها را با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انجام می‌دهیم.»

نیازی به ساختمان سوهانک نداریم
وی در ادامه این گفت‌وگو درخصوص انتقال ساختمان کمیته امداد به خیابان آزادی، افزود: «ما صددرصد در ساختمان آزادی مستقر شده‌ایم و اصلاً در ساختمان سوهانک حضور نداریم. قرارداد اولیه آن ساختمان (سوهانک) برای فروش امضا شده و روالش را طی می‌کند.»

رئیس کمیته امداد امام(ره) گفت: «ما ساختمان سوهانک را به قیمت بسیار خوب فروختیم و دیگر نیازی هم به آن نداریم.»

واکنش به حضور در انتخابات سال ۹۶/ اجازه دهید به محرومین رسیدگی کنیم
فتاح در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «نماینده»، درباره احتمال حضور خود در انتخابات سال ۹۶، تأکید کرد: «بنده به اندازه کافی فعالیت و مشغله دارم، سرم به اندازه کافی شلوغ است؛ بنابراین اجازه دهید به محرومین رسیدگی کنیم؛ رسیدگی به محرومین خیلی مهم است.»

رئیس کمیته امداد افزود: «بنده در جبهه یکتا که توسط تعدادی از اعضای کابینه نهم و دهم تشکیل شده نیز حضور ندارم.»

وی در پاسخ به این پرسش «آیا دعوت برخی از شخصیت‌ها و تشکل‌ها برای حضور در انتخابات را رد خواهید کرد؟»، اظهارداشت: «اراده، فرمان و تصمیم دست خودم است. دیگران هر تصوری دارند بگویند آنچه برای بنده مهم است، خدمت و فعالیت در کمیتة امداد و محرومین است.»

 جایگاه کمیته امداد بالاتر از این است که بخواهد زیر چتر کسی قرار بگیرد

رئیس کمیته امداد درخصوص اتهامات انتخاباتی که به فعالیت‌های کمیته امداد صورت می‌گیرد، تأکید کرد: «ورود کمیته امداد به انتخابات ممنوع است، مأموریت کمیته بسیار مهم ارزیابی می‌شود چراکه این نهاد از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم دریافت می‌کند به‌همین جهت شأن و جایگاه آن بالاتر از این است که بخواهد زیر چتر کسی قرار بگیرد.»

نظر شما