شناسهٔ خبر: 129519 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دستور صحن علنی مجلس؛

طرح «شفافیت دریافتی مدیران» هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

صحن43 طرح «شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد»، هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، هفته آینده در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۵ آبان ماه) جلسه علنی دارند.

در جلسات علنی هفته آینده مجلس طرح «شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد» که یک فوریت آن در جلسه علنی ۲۷ تیرماه امسال به تصویب رسیده بود، بررسی می شود.

در هفته پیش رو همچنین لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستان ها و مجامع علمی آسیا بررسی خواهد شد.

در این هفته همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره بررسی لایحه موافقتنامه پاریس و نیز گزارش این کمیسیون درباره رد طرح حفظ اراضی کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده همچنین لایحه موافقتنامه تشویق سرمایه گذاری بین دولت های ایران و تانزانیا و لایحه موافقتنامه دولت های ایران و قبرس برای جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف و نیز لایحه موافقتنامه دولت های ایران و مغرب به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات های بر درآمد را بررسی خواهند کرد.

بررسی لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت های ایران و لیتوانی، لایحه موافقتنامه همکاری های گمرکی بین ایران و روسیه و لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین ایران و جمهوری چک از دیگر برنامه های صحن علنی مجلس در هفته آینده خواهد بود.

هفته آینده همچنین علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوال مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز برای پاسخگویی به سوالات مصطفی کواکبیان نماینده تهران، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر و حسین مقصودی نماینده سبزوار به صحن بهارستان می آید.

در جلسات علنی هفته آینده مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در باره رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشاد و شناسایی خلاء های قانونی در این زمینه قرائت می شود؛ در این  هفته همچنین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان نیز درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت بررسی خواهد شد.

انتخاب ۳ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت و نیز انتخاب یک نفر از اعضای هیئت رئیسه مجلس به عنوان عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، دستور کار دیگر نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده خواهد بود.

نظر شما