شناسهٔ خبر: 129390 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

تغییر فانی برای مسکوت نگه داشتن پرونده فساد ۸ هزار میلیاردی بود

حسین نجابت/2 نماینده سابق مجلس تاکید کرد: آشتیانی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است در فتنه فعال بوده است و به جناح افراطی اصلاح طلبان تعلق دارد وحتی از طیف اعتدالی جریان اصلاح طلب نیست. در دانشگاه اقدمامات ایشان روشن و مسائل وی پیکیری هم شده است.

به گزارش «نماینده»، حسین نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس اظهار داشت: هر سه نفر در مجلس قبل در پستهای دیگری معرفی شدند اما رای نیاوردند و ادله آن نیز در سوابق مجلس وجود دارد و اگر دقیق نگاه کنیم دلایل علنی و آشکار وجود دارد.

وی افزود: آقای آشتیانی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است در فتنه فعال بوده است و به جناح افراطی اصلاح طلبان تعلق دارد وحتی از طیف اعتدالی جریان اصلاح طلب نیست. در دانشگاه اقدمامات ایشان روشن و مسائل وی پیکیری هم شده است.

نجابت تصریح کرد: آقای صالحی امیری نیز مساله ای در زمان مسئولیت های خود داشته و پرونده وی نیز برای همه افراد روشن است. واقعا تحلیل روشنی وجود ندارد که دولت فعلی چرا سراغ افرادی می رود که حاشیه دار هستند.

وی افزود: جریان های داغ سیاسی در عزل و نصب مدیران در دولت بسیار حاکم است و گاهی دولت مجبور می شود به طیفی از اصلاح طلبان روی خوشی نشان دهد. هر چند افراد زیادی  وجود دارند که با دولت هماهنگ بوده و حاشیه ای هم ندارند و توانمند می باشند، این افراد برای هر سه این وزارت خانه ها وجود دارند اما واقعا چرا دولت افراد حاشیه دار را معرفی می کند؟

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بیان داشت: دولت روی خوش به برخی افراد و جریان ها نشان می دهد و به همین دلیل این افراد را معرفی کرده است، برخی جناح ها و طیف اصلاح طلبان روی خوش از آقای روحانی می بینند.

نجابت در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی برای مورد حمایت واقع شدن از سوی اصلاح طلبان حاضر به سهمیه دادن به آنها شده است و به همین دلیل این افراد را معرفی کرده گفت: بله همین است، اصلاح طلبان مانند اصولگرایان یک طیف هستند که دارای لایه های مختلفی می باشند ولی واقعا دولت به برخی لایه های اصلاح طلب باج می دهد تا با وی هماهنگ باشند

وی افزود: این باج دادن کار درستی نیست. آای صالحی امیری در کتابخانه ملی کار خود را انجام می دهد و دیگر افراد معرفی شده نیز همینطور و افرادی بودند که می توانستند در سمت وزیر باشند که حاشیه هایی پیرامون انها نباشد.

نجابت تاکید کرد: دولت می توانست از افراد جوانتری استفاده کند و دولت را جوان کند. متاسفانه یکی از آفت های دولت میانگین سنی کابینه و مدیران ان است و دولت باید از نیروی جوانی استفاده کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطر نشان کرد: تکلیف مجلس در مقابل وزرای پیشنهادی روشن است و این مساله یک آزمون جدی و مهم برای مجلس است. مقام معظم رهبری در سخنرانی های اصلی خود چندین مساله را به صورت جدی تاکید فرموده اند که یکی از آنا مساله فتنه و خط قرمز بودن اسن مساله است.

وی افزود: چرا باید دغدغه های رهبری را مورد توجه قرار ندهیم، در همه سخنرانی های رهبری در مورد مرزبندی با فتنه و فتنه گران وجد دارد و حالا را کسی را معرفی کنیم که اگر نخواهیم او را محاکمه کنیم اما نباید به او مسئولیت های بالای مدیریتی بدهیم.

نجابت اظهار داشت: دولت مشاور های متعدد دارد که نمی تواند به جمع بندی معقولی برسد، مجلس باید شواهد را ببیند و ادله قبلی را بشنود و موضع صریح بگیرد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا استعفای آقای فانی از وزارت آموزش و پروزش می تواند به پرونده فساد بزرگ ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباط داشته باشد گفت: به نظر می رسد این تغییر برای مسکوت گذاشتن مباحث فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.

نظر شما