شناسهٔ خبر: 129329 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار سلامی در کنگره شهیدان خمینی‌شهر:

فضای تنفس استعمار در سرزمین‌های اسلامی تنگ شده است/برای مقابله با دشمن در هیچ سطحی "ترس" نداریم

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز برای مواجهه با دشمن در هیچ سطحی‌ نگرانی نداریم انتخاب گزینه‌های نظامی در هر سطحی باطل شده و قدرت خانواده شهدا باطل‌السحر دشمنان است.

به گزارش «نماینده» از اصفهان، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در کنگره ۲ هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: در این مراسم که برای تجلیل از مقام والای شهدای دفاع مقدس و دوران پس از دفاع مقدس،‌ شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، از امام راحل که هویت‌بخش مردم در عصر جدید شدند و زمینه خروج مسلمانان از ظلمات جهل و نظام برده‌داری مدرن را میسر کردند یاد می‌کنم.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب مکتب عاشورا را در متن زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم ایجاد کرده و با مفاهیم جهاد، عزت، استقلال آزادی و کرامت آشنا کرد و راه مبارزه با ظلم را آموخت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: امام خمینی (ره) فضایل اهل‌بیت به‌خصوص فرهنگ عاشورا را به‌عنوان حقیقتی زنده در متن زندگی جامعه و اسلام جاری کردند.

سردار سلامی تصریح کرد: امام راحل ما را با مفاهیم جهاد و شهادت، عزت و آزادی، استقلال و کرامت و منزلت آشنا کردند و راه مبارزه با ظلم را آموخته و احیای اسلام را آغاز کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: عراق سرزمین دیگری است که ساختار جدید قدرتمندی مانند بسیج ما در آن شکل‌ گرفته و امروز تحولات میدانی تحت نظر آن‌هاست و شیعیان در آنجا به حاکمیت رسیدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در شرق مدیترانه حزب‌الله لبنان افتخار جهان اسلام و کابوس اسرائیل است و در سوریه سیاست قدرت‌های بزرگ با شکست مواجه شده است.

سردار سلامی ادامه داد: امروز ایران از امن‌ترین کشورهاست؛ در حالی که زیر تهدید و تحریم است، ماهواره‌هایش به هوا می‌رود و موشک‌هایش سینه فضا را می‌شکافد،‌ مقتدر و سربلند ایستاده است و این به برکت خون شهیدان و صبر خانواده‌های شهدایشان است.

وی صبر خانواده‌های شهدا را کمتر از اجر شهید ندانست و عنوان کرد: شهدا به آرزوهایشان رسیدند و شما آرزوهایتان را هدیه کردید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز برای مواجه با دشمن در هیچ سطحی‌ نگرانی نداریم، انتخاب گزینه‌های نظامی در هر سطحی باطل شده و قدرت شما باطل‌السحر دشمنان است.

وی با بیان این‌که آنچه باعث نگرانی است، تلاش دشمن برای نفوذ در قلب‌ها و ذهن‌ها برای سست کردن باورها و ارزش‌هاست؛ این توطئه‌ای است که می‌خواهد ظاهر جوانان ما را با نمادهای شیطانی تخریب کند و نماز و حجاب را از جامعه ما بگیرید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که عقب رفتن روسری‌های دختران ما به اندازه یک میلی‌متر آرمان دشمنان است، تصریح کرد: اگر دشمن نتواند قلب و ذهن را تسخیر کند هرگز قادر به پیروزی نخواهد رسید.

سردار سلامی اظهار کرد: تاریخ و سرگذشت انسان‌ها و نیز آموزه‌های ما نشان داده که تنها اسلام رمز سعادت، عزت و پیشرفت ماست.

وی با بیان اینکه دشمنان در حال زوال هستند و در بخش‌های مختلف به فروپاشی رسیده‌اند، ادامه داد: از بین رفتن اخلاق را در مناظره دو کاندیدای آمریکا که نماد برترین انسان‌های تربیت‌ شده غرب هستند را می‌توان دید که انسان خجالت می‌کشد مضامین تبلیغاتی‌شان را بازگو کند و صاحب‌نظران پس از مناظره گفتند کسی که در این بین شکست خورد ملت آمریکا بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بحث سیاسی آمریکا در حال از دست دادن مناطق تحت سیطره خود است و فرمولی برای حل مسائل ندارد؛ از نظر اقتصادی نیز در مرحله سخت قرار گرفته‌اند و شاخصه‌های زوال یک امپراتوری در این کشور قابل‌ مشاهده است و اگر صبر کنیم و بر ظالمان تکیه نکنیم صبح پیروزی نزدیک است.

سردار سلامی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای خمینی شهر خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس طی پیامی از مجاهدت‌های صورت گرفته تشکر و به دلیل عدم حضور در این کنگره عذرخواهی کردند.

نظر شما