شناسهٔ خبر: 129320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل:

داعش ده ها هزار عراقی را در موصل سپر انسانی قرار داده است

آوارگان موصل کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات آزاد سازی موصل، داعش ده ها هزار شهروند عراقی را به داخل موصل منتقل کرده است تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

به گزارش«نماینده» به نقل از رویترز، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه اعلام کرد که داعش ده ها هزار مرد، زن و کودک را از نواحی اطراف به داخل موصل منتقل کرده است تا در مقابل پیشروی نیروهای عراقی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

این در حالی است که این نهاد پیشتر اعلام کرده بود که داعش در روز چهارشنبه دستکم ۲۳۲ نفر از جمله ۱۹۰ نظامی سابق و ۴۲ شهروند عادی را به جرم سرپیچی از اجرای اوامر اعدام کرده است.

به گفته «راوینا شمداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از آغاز عملیات موصل در ۱۷ اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، داعش ده ها هزار نفر را از محل سکونت خود کوچ داده و حتی شماری از آنها را به اجبار در داخل موصل و در اطراف مراکز نظامی این گروه تروریستی مستقر کرده است.

وی شمار این خانواده ها را که تعداد هر کدام از آنها حدودا به ۶ نفر می رسد و از نواحی اطراف موصل ربوده شده اند، هشت هزار خانوار اعلام کرد.

نظر شما