شناسهٔ خبر: 129277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پارلمان اروپا عادی سازی رابطه با ایران را تصویب کرد

اتحادیه اروپا پارلمان اتحادیه اروپا در استراسبورگ راهبرد روابط میان این اتحادیه اروپا و ایران را تصویب کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از سایت گزارشگر اتحادیه اروپا، بر اساس گزارش جدید «راهبرد روابط میان اتحادیه اروپا و ایران» که امروز در پارلمان اروپا به تصویب رسید، توافق هسته ای امکان موفقیت هائی را حتی برای دست یابی به راه حلی اساسی درخصوص بحران کنونی در یمن و سوریه فراهم آورده است.

«ریچارد هوئیت» (Richard Howitt) گزارشگر این نشست با تأکید بر اینکه انتقادهای موجود معطوف به لابی هایی بود که با کلیت توافق مذکور مخالف بودند، ازسرگیری روابط حقوق بشری، سیاسی و اقتصادی میان ایران و اتحادیه اروپا را از موارد تأیید شده در گزارش امروز اعلام کرد.

این چهار بخش شامل همکاری های امنیتی در خاورمیانه، همکاری های اقتصادی و بازرگانی، ارتقاء رایزنی های سیاسی، و گفتگو در خصوص موضوعات اجتماعی می شوند.

موضوعاتی از قبیل بازگشائی سفارت اتحادیه اروپا در ایران، اعتمادسازی در زمینه امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، هدف گذاری برای رسیدن به یک توافق همکاری و شراکت و نیز پیمان سرمایه گذاری مشترک میان این اتحادیه و تهران، احیای گفتگوهای بین المجالس و ایفای نقش گسترده تر «یورو نیوز فارسی» اهم موضوعاتی است که در متن ۶۲ صفحه ای این گزارش به چشم می خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما