شناسهٔ خبر: 129272 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دانش آشتیانی:

رویکرد من تغییری نکرده است

دانش آشتیانی2 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در واکنش به عدم رأی اعتماد مجلس قبل به وی بخاطر موضع حمایت از فتنه گفت: رویکرد من تغییر نکرده است. مواضع من از اول انقلاب همین بوده و الان هم همین است.

به گزارش «نماینده»  فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه ۵ آبان ماه پس از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در پاسخ به این سؤال که به خاطر برخی مسائل نتوانستید از مجلس نهم رای اعتماد بگیرید آیا اکنون رویکرد شما تغییر کرده است؟ گفت: رویکرد من تغییر نکرده است. مواضع من از اول انقلاب همین بوده و الان هم همین است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نجفی از ابتدا با بنده رایزنی کردند که حتماً به خاطر مشکلات سلامتی‌شان، بنده در وزارت آموزش و پرورش حضور یابم، اما به خاطر برخی ناهماهنگی‌ها، از ایشان نام برده شد.

وی تصریح کرد: ما از یک ماه قبل در این خصوص صحبت کرده بودیم، ایشان اصرار داشتند که بنده باید از طرف دولت به مجلس معرفی شوم، اما بنده ایشان را ارجح می‌دانستم.

دانش‌آشتیانی ادامه داد: پروژه ترمیم کابینه از یک ماه قبل آغاز شده بود.

وی در پاسخ به سؤالیدر خصوص سابقه کاری‌اش در وزارت آموزش و پرورش گفت: سابقه کاری من معلمی است، از سال ۵۲ معلم بودم و الان هم مدرسه‌داری می‌کنم؛ معلم جبر و مثلثات بودم اما سابقه مدیریتی‌ام در وزارت علوم بوده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قبلاً فکر می‌کردم کسی که وزارت آموزش و پرورش را اداره می‌کند باید گچ معلمی را خورده باشد، تا بداند مسئله معلم و مدرسه چیست.

دانش‌آشتیانی گفت: تحولی باید در سیستم آموزش و پرورش بوجود آید که طی ۶ ماه اتفاق نمی‌افتد، مهم این است که در مسیر درست حرکت کنیم؛ برنامه من فراتر از پنج سال است اما برنامه شش ماهه‌ای را هم برای حل مشکلات جاری نمایندگان ارائه داده‌ام.

وی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ما نمی‌گذاریم یک ریال از حقوق معلمان از بین برود، با هر کسی که خطا کرد، باید برخورد شود؛ پیگیر هستم که ریالی از صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق معلمان از بین نرود و سوءاستفاده‌ها نیز به صندوق بازگردد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تأکید کرد: باید تیم اقتصادی قوی در صندوق ذخیره فرهنگیان روی کار بیایند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه شما در مجلس نهم نتوانستید رأی بیاورید، آیا رویکرد شما تغییر کرده است؟ تاکید کرد: رویکرد من تغییر نکرده است، مواضع من از اول انقلاب همین بوده، الان هم همین است.

دانش‌آشتیانی ادامه داد: مخلص انقلاب و کار در کشور هستم و حاضرم برای اعتلای آن، اعتبار، سرمایه و جانم را بدهم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وضعیت مجلس فعلی نسبت به مجلس قبل در خصوص رأی اعتماد به بنده بهتر است، در مجلس قبل اصلاً اجازه نمی‌دادند من راجع به برنامه‌هایم صحبت کنم؛ حداقل در این مجلس صحبت از برنامه و کار است.

نظر شما