شناسهٔ خبر: 129269 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

غفوری‌فرد:

دلیل استعفای جنتی موضوعی فراتر از «کنسرت‌ها» بود

علی جنتی2 رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دلیل استعفای آقای جنتی موضوعی فراتر از «کنسرت‌ها» بود.

به گزارش «نماینده» حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات در کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: شرایط کاری برای سه وزیری که از کابینه دولت عزل شدند یا استعفا دادند بنا به دلایلی به هیچ وجه امکان نداشت.

وی با بیان اینکه لایه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگرانی‌های زیادی داشتند، گفت: بدنه وزارت آموزش پرورش نقشی تعیین کننده در جامعه دارند زیرا این ارگان دولتی، بزرگترین وزارتخانه است و بیش از یک میلیون پرسنل و حدود ۱۵ میلیون دانش آموز دارد.

غفوری‌فرد با اشاره به شکایات و گلایه‌هایی که از مدیریت وزارت آموزش پرورش وجود داشت، تاکید کرد: ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بشدت سوال‌برانگیز بود و رکورد اختلاس در کشور با رقم ۸ هزار میلیارد تومان، در این صندوق زده شد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ۸ هزار میلیارد تومان یعنی اینکه اگر یک فردی همزمان با حضرت آدم متولد شده بود و از همان روز تاکنون بصورت ماهیانه حقوق‌های نجومی می‌گرفت، باز هم رقم ۸ هزار میلیارد تومان بدست نمی‌آمد.

وی خاطر نشان کرد: ماجرای غم انگیز این اتفاق این است که اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی در یک صندوقی رخ داده که متعلق به قشر مستضعف و زحمت‌کش جامعه است. این مساله نگرانی شدیدی در میان جامعه فرهنگی کشور بوجود آورد.

غفوری‌فرد با اشاره به استعفای وزیر ارشاد، گفت:عده‌ای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مساله کنسرت‌ها ارتباط دهند اما مساله خیلی مفصل‌تر از این چیزها بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ظاهرا وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش چهارمین انتخاب رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه بود، گفت: گودرزی در مدت وزارتش اقدام و فعالیت خیلی فوق‌العاده‌ای انجام نداد و تحول چشمگیری در عرصه ورزش بوجود نیاورد.

نظر شما