شناسهٔ خبر: 129266 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سفر ۱۵ روزه «داباکیس» و «مورس» در سال ۸۹ به ایران/ اشراف وزارت اطلاعات بر «سفر بدون گذرنامه داعشی‌ها» به کشور

علوی/2 وزیر اطلاعات گفت: «داباکیس» در سال ۸۹ نیز به همراه استیفن مورس به مدت ۱۵ روز به ایران سفر کرده بودند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال سه تن از نمایندگان مجلس درباره سفر «جیم داباکیس» سناتور آمریکایی به ایران، «انعقاد بازی‌های رایانه‌ای با یک شبکه فرانسوی» و «علت سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت به خارج از کشور»، گفت: در کمیسیون مربوطه سوال‌ها مطرح شد و پاسخ‌های مبسوط به هر سه سوال داده شد و طبیعی است که در جلسه علنی به آن شکل پاسخ‌ها قابل بیان نیست.

وی افزود: همان‌طور که گفته شد رهبری بارها بر هشدارهای هوشمندانه‌ در پروژه نفوذ دشمن اشاره کردند و همه نهادها باید نسبت به این هشدارها حساسیت به خرج دهند و همه دستگاه‌های اطلاعاتی نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری دارند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: نفوذ یک پروژه بسیار عمیق بوده و باید در مسئله بررسی نفوذ هم مقصد و هم هدف دستگاهی که نفوذ کرده و هم روش‌ها و عناصری که نفوذ می‌کنند را شناسایی کرد.  طبیعی است مقابله با نفوذ هم باید با یک کار مطالعاتی و اشراف اطلاعاتی و انجام کار کارشناسی و حرفه‌ای انجام شود.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات بر پروژه نفوذ  اشراف کامل اطلاعاتی دارد، گفت: اقدام‌های لازم را انجام داده‌ایم و هر جا مصداقی از مصادیق نفوذ رخ داده زیر ضربه وزرات اطلاعات رفته و بارها رهبر انقلاب نیز از این اقدامات تقدیر و قدردانی کرده‌اند.

وزیر اطلاعات درباره سفر جیم داباکیس به ایران، تاکید کرد: ایشان سناتور سنای ایالتی در آمریکاست و اگر بخواهیم معادل‌سازی او را انجام دهیم مثل همین عضو شورای شهر خودمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت اطلاعات بر تروریست‌ها و داعشی‌هایی که به صورت غیرقانونی و بدون گذرنامه و با پنهان کاری به ایران سفر می‌کنند اشراف دارد و تمامی آنها را زیر ضربه برده است، پس چطور می‌شود که بر سفر جیم داباکیس آن هم با گذرنامه و آن هم از مرزهای رسمی اشراف نداشته باشد.  این آقا در سال ۸۹ نیز به همراه استیفن مورس به مدت ۱۵ روز به ایران سفر کرده بودند. چطور در آن زمان حساسیت ایجاد نشد؟

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما