شناسهٔ خبر: 129250 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

میرزاده:

استعلام از وزارت اطلاعات برای پذیرش تمام دانشجویان ارشد و دکتری

میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق قانون باید برای پذیرش تمام دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری استعلام از نهادهای ذیربط صورت گیرد.

به گزارش «نماینده» حمید میرزاده امروز در حاشیه برگزاری سومین اجلاس سراسری معاونان و مسئولان برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران وو در پاسخ به مهر گفت: طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ما باید هر داوطلب دکتری و کارشناسی ارشد را که قصد پذیرش داریم برای استعلام به وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه معرفی کنیم.

وی افزود: وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه نظرات خود را اعلام می کنند اما این موضوع به معنای آن نیست که همه افرادی که پرونده آنها به وزارت اطلاعات ارسال شده است پذیرفته شدند.

میرزاده افزود: دانشگاه آزاد ۱۱۴ هزار نفر متقاضی برای دوره های دکتری داشت که از این تعداد تنها ۸ درصد قبول و مابقی مردود شدند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون نمی توانیم استعلام برای پذیرش متقاضیان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد را انجام ندهیم زیرا این موضوع قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس دانشگاه آزاد پیش از این گفته بود: ما هم‌اکنون می‌توانیم ۲۵ هزار دانشجوی دکتری بگیریم اما به دلیل رعایت استانداردها تنها ۱۰ هزار دانشجوی دکتری گرفته‌ایم.

نظر شما