شناسهٔ خبر: 129237 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

توافق مستقلان واصولگرایان/تعیین ترکیب شورای مرکزی فراکسیون ولایت

احمد امیرآبادی فراهانی/* عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از توافق فراکسیون مستقلان و اصولگرایان برای تعیین ترکیب شورای مرکزی فراکسیون ولایت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، احمد امیر آبادی در خصوص عضوگیری فراکسیون ولایت گفت: تعدادی از دوستان از ابتدای تشکیل مجلس پیگیر تشکیل فراکسیون مستقلان ولایی بودند که سرانجام تعدادی از نمایندگان هم عضو این فراکسیون شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مقرر شد فراکسیون ولایت هم عضو گیری کند، ۱۳۰ نفر برای فراکسیون ولایت و تعدادی هم برای فراکسیون مستقلان ثبت نام کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در سطح بالاتر این دو فراکسیون، فراکسیون ولایت نقش آفرینی می کنند که رئیس آن آقای لاریجانی است.

عضو کمیته هفته نفره پیگیری امور اصولگرایان در مجلس دهم ادامه داد: در جلسه هیات موسس مقرر شد از فراکسیون های ولایت و مستقلان هر کدام ۱۷ نفر برای عضویت در شورای مرکزی فراکسیون ثبت نام کنند که با احتساب آقای لاریجانی ترکیب شورای مرکزی فراکسوین ۳۵ نفر شود. دوستان پذیرفتند اعضای فراکسیون ولایت و مستقلان در شورای مرکزی مساوی باشد.

امیر آبادی ادامه داد: دیروز این ۱۳۰ نفر دعوت شدند تا اساسنامه فراکسیون ولایت تنظیم شود در حقیقت فراکسیون ولایتی که از ابتدای مجلس شکل گرفت با قدرت به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس به ریاست لاریجانی فعالیت می کند، دو فراکسیون ولایت و مستقلان هم در زیر مجموعه فراکسیون اصلی ولایت فعالیت کرده و دارای شورای مرکزی واحد خواهند بود.

گفتنی است عصر دیروز نشست عضوگیری فراکسیون ولایت جهت تعیین ترکیب هیئت رئیسه موقت ان برگزار شد که در نهایت حمیدرضا حاج بابایی به عنوان رئیس موقت، امیرآبادی بعنوان دبیر اول و محمد دهقان بعنوان مسئول تشکیل جلسات انتخاب شدند.

نظر شما