شناسهٔ خبر: 129222 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

موضع گیری «موتلفه» نسبت به ترمیم کابینه

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفت: چند ماهی به پایان کار دور اول ریاست جمهوری روحانی باقی است و معلوم نیست با این تغییرات در کابینه چه کار مهمی قرار است صورت گیرد تا به بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده شود.

به گزارش «نماینده»، محمد نبی حبیبی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات توسط رهبری گفت: لازم است قانون انتخابات متناسب با ابلاغ سیاست‌های کلی رهبری تغییر یابد و ما امیدواریم این کار با سرعت و دقت صورت گیرد.

حبیبی در حالی که در پایان نشست دبیران سخن می‌گفت، افزود: برای اینکه آمریکا و غرب را از دخالت در امور داخلی ناامید کنیم باید بندهای ۴ و ۵ سیاستهای کلی را در قانون انتخابات لحاظ کنیم تا استقلال نمایندگان ملت محفوظ بماند.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: فرد یا گروهی که توسط دولتهای غربی به ویژه رسانه‌های آمریکا و انگلیس مورد حمایت در انتخابات باشد صلاحیت سیاسی و اجتماعی او برای ورود به انتخابات باید مورد دقت کافی قرار گیرد و به نظر ما دقت‌های اولیه را هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان باید معمول دارند.

وی گفت: ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات به سران سه قوه بوده است لذا بر اساس این سیاستها وظایف جدیدی بر عهده رؤسای قوا و نیز دست‌اندرکاران سه قوه است. آنها باید نسبت به ابلاغیه مورد نظر هر چه سریعتر اقدام و عمل داشته باشند.

حبیبی با اظهار تأسف از استفساریه برخی از نمایندگان روز یکشنبه گذشته مجلس در مورد ممنوعیت شورای نگهبان در مورد زوال شرایط نمایندگی بعد از تأیید صحت انتخابات در حوزه‌ها گفت: رأی این استفساریه در مجلس یک روز پس از ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات آزمون بدی برای این تعداد از نمایندگان در پایبندی به قانون و ولایت‌پذیری آنان بود. با هیچ منطقی نمی‌توان پذیرفت کسی که صلاحیت او را نمی‌توان بر اساس اسناد مثبت تأیید کرد، شورای نگهبان را پس از اعلام نظر در مورد صحت برگزاری انتخابات در یک حوزه از حقوق نظارت استصوابی محروم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سؤالی در مورد برکناری یا استعفای برخی وزرا گفت: برکناری یا استعفای برخی وزرا با مطالبات مهم و اصلی مردم و مراجع همخوانی ندارد. مردم مشکلات معیشتی دارند جوانان بیکار هستند، رکود و تورم مردم را آزار می‌دهد. دولت باید به مطالبات عمومی برای اقتصاد مقاومتی پاسخ شفاف و منطقی بدهد و حاشیه‌سازی راه مناسبی برای طفره‌روی از پاسخگویی نیست.

وی افزود: چند ماهی به پایان کار دور اول ریاست جمهوری آقای روحانی باقی است معلوم نیست با این تغییرات در کابینه چه کار مهمی قرار است صورت گیرد تا به بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده شود.

حبیبی در پاسخ به سؤالی در مورد رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت در مورد حمایت از نخبگان علمی کشور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی کشور مطالب مهمی فرمودند که دولت باید به آن اهتمام ویژه کند.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: متأسفانه بسیاری از طرح‌های هسته‌ای، هوافضا و ماهواره به دلیل سایه سنگین تعهدات برجام یا متوقف شده یا کند به پیش می‌رود. قدرت ملت و دولت ناشی از همین پیشرفت است. باید اقدامات مناسب و چشمگیری از طرف دولت و سایر مراجع مسئول انجام گیرد.

وی در پاسخ به یک سؤال در مورد مشکلات اقتصادی گفت: مشکلات پولی و بانکی همچنان به قوت خود باقی است، سوئیفت باز است اما پولی مبادله نمی‌شود. نمی‌توانیم پول نفتی را که می‌فروشیم به داخل بیاوریم. صادر کنندگان نمی‌توانند پول کالاهایی که صادر کرده‌اند به داخل بیاورند دولت باید یک بازه زمانی را برای حل مشکلات تحریم در نظر بگیرد و اگر حل نشد پاسخ روشنی به افکار عمومی بدهد.

حبیبی با اشاره به اظهارنظر صریح مراجع راجع به مشکلات اقتصادی مردم گفت: مراجع عظام صریحاً در مورد رکود، بیکاری، گرانی و وضعیت بد فرهنگی کشور موضع می‌گیرند اما دولت متاسفانه اعتنای کامل به این مطالبات ندارد. نباید رئیس جمهور همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام می‌گذاشت. روحانی برای رأی‌آوری باید کارآی مطلوب دولت را در عمل و اقدام نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد نطق حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۳ به مناسبت کاپیتولاسیون گفت: امام(ره) به استقلال کشور در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا فوق‌العاده اهتمام داشت. امام(ره) آمریکا را در نطق کاپیتولاسیون زیر پا له کرد و حیثیتی برای آن نگذاشت. این نطق سند آزادی و آزادگی  و حریت ملت در تاریخ ایران است. ملت به هیچ وجه حاضر نیست روی استقلال ملی معامله کند.

وی همچنین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی فرزند ارشد امام خمینی را تسلیت گفت.

از حبیبی در مورد مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی آمریکا سؤال شد، وی گفت: اظهارات ترامپ و کلینتون ماهیت رژیم پوشالی آمریکا را افشا کرد. فساد اخلاقی بین رهبران واقعاً تأسف‌آور است. آنها از سقوط اخلاق در نظام سرمایه‌داری پرده‌برداری کردند.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: قدرت و ثروت منهای اخلاق موجد نقص حقوق بشر است. این همه نقص حقوق بشر در جهان توسط آمریکایی‌ها ریشه در همین مسئله دارد.

وی همچنین با اشاره به عملیات حلب در سوریه و عملیات موصل در عراق گفت: ما امیدواریم ریشه تروریسم در منطقه با شکست داعش در عراق و سوریه هر چه زودتر کنده شود. پیشرفتهای خوبی در هفته اخیر صورت گرفته امیدواریم تا حصول نتیجه پیش برود.

نظر شما