شناسهٔ خبر: 129215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

شورش ترامپ علیه ریاست جمهوری کلینتون/ آمریکا بعد از انتخابات ویران می‌شود

انتخابات آمریکا جولای سال ۲۰۱۹ را تصور کنید که آمریکا با خشونت، نفرت و شرایط بد اقتصادی روبروست و به ویرانی کشیده شده؛ کلینتون (رئیس جمهور وقت) حکومت نظامی اعلام کرده و شایعاتی مبنی بر لغو آن در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وجود آمده است.

به گزارش «نماینده»، نشریه ویک در گزارشی به پیش بینی وضعیت آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری فعلی پرداخت و نوشت:

جولای سال ۲۰۱۹ را تصور کنید که آمریکا با خشونت، نفرت و شرایط بد اقتصادی روبروست و به ویرانی کشیده شده است. هیلاری کلینتون (رئیس جمهور وقت) حکومت نظامی اعلام کرده و شایعاتی مبنی بر لغو آن در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وجود آمده است.

سوال اساسی این است که چه چیزی ممکن است این شرایط به تصویر کشیده شده را به وجود بیاورد.

با نگاهی به گذشته، این واقعیت مشخص می‌شود که ریشه وقایعی که در بالا گفته شد در شرایط قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ بوده است. در آن زمان، مسائلی مانند بروز تقلب در انتخابات، فسادهای دولت که توسط ویکی لیکس افشا شد و خشونت جناح چپ در این کشور در برابر حق به طور گسترده‌ای مطرح بود.

از سویی دیگر، در آن زمان به نظر نمی‌رسد که دونالد ترامپ در حال انجام وظیفه مدنی خود باشد، بلکه او نیاز داشت تا با افزایش خشم هوادارانش نسبت به دموکرات‌ها، آرای بیشتری را از طریق مناظره‌های تلویزیونی به دست بیاورد. مردم در آن زمان درباره جاه طلبی‌های رسانه‌ای ترامپ می‌اندیشیدند، امّا، کمتر کسی می‌دانست که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری لزوم انجام آن فعالیت‌ها را برای وی به وجود آورده است.

فعالیت‌های مطبوعاتی ترامپ، او را بدنام کرده بود و در زمان انتخابات هتل‌های وی خالی بود، در زمین‌های گلفش کسی نبود و ترامپ تمام ثروتش را از دست داده بود. در این شرایط، برای وی چاره‌ای جز اتخاذ سیاست‌های پوپولیستی باقی نماند.

بعد از شکست در انتخابات ترامپ یک سخنرانی انجام داد که طی آن لفاظی‌های زهرداری انجام داد. امّا، این سخنرانی خیلی مسخره بود و بیشتر به یک شگرد بازاریابی شباهت داشت و از سوی کسی ایراد شد که در انتخابات شکست خورده بود. این سخنرانی اگرچه کاملاً غیرقابل قبول بود، امّا، هواداران میلیونی ترامپ به این موضوع اعتقادی نداشتند و همچنان تصور می کردند که در انتخابات تقلب شده و بر اثر همین موضوع نیز هیلاری کلینتون روی کار آمده است و حتی تلویزیون نیز با وی همکاری داشته است.

گفتنی است، بسیاری از افراد صاحب نفوذ مانند کلینتون، گری جانسون، جیل استاین و رای دهندگان در انتخابات امیدوار بودند که کار گروه‌های موقت مردان سفید پوست مسلح که برای حفظ امنیت انتخابات در فیلادلفیا، شیکاگو و شهرهای دیگر مستقر شده بودند، بعد از انتخابات پایان یابد. امّا، سخنرانی ترامپ و پس از آن راه اندازی شبکه ارتباطی اختصاصی دونالد ترامپ در اواسط ماه دسامبر نشان داد که شرایط پیچیده‌ای در پیش است.

افراد زیادی در سراسر ایالات متحده از جمله در جنوب این کشور، آپالاچیا و راست بلت در کافه‌ها و دیگر مراکز عمومی جمع شده بودند تا شاهد سخنرانی دونالد ترامپ باشند.

در ابتدا واقعاً سخنرانی در شرایط بدی برگزار می‌شد، به ویژه اینکه یک سری اشکالات فنی نیز وجود داشت، امّا، روگر آیلس (Roger Ailes)، استیو بانون (Steve Bannon)  و جارد کوشنر (Jared Kushner) می‌دانستند که در حال انجام چه کاری هستند. افرادی که برای کمک به دونالد ترامپ در ایجاد شبکه جدیدش کمک می‌کردند از بزرگترین ستاره‌های فاکس نیوز بودند.

در سال ۲۰۱۶ اجراهای خانم(Ann Coulter)  به عنوان یک مفسر سیاسی جذابیت خاصی برای مردم داشت، امّا، برنامه‌های دونالد ترامپ در شبکه اختصاصی‌اش ساعت ۹ و چهار شب در هفته توسط  (Sean Hannity) اجرا می‌شد. این کار از یک نابغه منحرف به نام دونالد ترامپ بر می‌آمد و نشان می‌داد که تلویزیون نیز نمی‌تواند در برابر اظهارات رسمی و آتشین او مقاومت کند.

* شبکه "ترامپ" آغاز به کار می کند!

بعد از انتخابات، ترامپ به یک عنصر عظیم تبدیل شد که می‌توانست از طریق توییتر به فعالیت‌های تحریک‌آمیز علیه کلینتون دست بزند و از سویی دیگر به تحریک اعضای جمهوری‌خواه کنگره علیه رئیس جمهور جدید  مبادرت نماید. فعالیت‌های ترامپ مبتذل، بی‌ادبانه و از روی بی‌اطلاعی بود و با هدف تخریب کلینتون  انجام می‌شد.

کلینتون همواره در دورانی که در آمریکا سمتی داشته، با مشکلاتی روبرو بوده است. در انتخابات سال ۲۰۱۶ اکثریت اندکی از دموکرات‌ها در کنگره حضور داشتند و درگیری‌ها همچنان ادامه می‌یابد. با وجود مشکلاتی که هیلاری کلینتون طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با آنها روبرو می‌شود، اندک افرادی به دوره حکومت باراک اوباما به عنوان یک دوره طلایی نگاه می‌کنند. شواهد موجود نشان می‌دهد که طی دو سال و نیم گذشته باراک اوباما فرصتی نداشته است تا به مسائل و مشکلات داخلی آمریکا بپردازد و در همین ارتباط می‌توان به شکست طرح‌های وی اشاره کرد.

از دهه ۱۹۹۰ تا کنون سابقه نداشته است که فردی مانند دونالد ترامپ اقدام به ایجاد یک شبکه اختصاصی نماید تا به نفع خود و علیه دموکرات‌ها از آن استفاده کند. با آغاز به کار شبکه ترامپ، برنامه‌ فاکس نیوز که هفته‌ای یکبار پخش می‌شود و علیه دموکرات‌ها فعال است، فعالیت خود را در تمامی روزهای هفته ادامه می‌دهد، به طوریکه نمایندگان جمهوری خواه کنگره یک آتش خروشان از فعالیت را به راه می‌اندازند.

به این ترتیب، مانور دادن روی مسائلی مانند شکست طرح مراقبت‌های بهداشتی اواباما، اقتصاد راکد آمریکا، ادامه حملات تروریستی در اروپا و گاهی اوقات در ایالات متحده، چندین تماس نزدیک واشنگتن با ارتش روسیه در سوریه و بالتیک، افشاگری‌های ویکی لیکس و... در دستور کار ترامپ قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد، تمامی این موارد در برابر آنچه در سال ۲۰۱۸ و در انتخابات میان دوره‌ای کنگره رخ می‌دهد چیزی نیست.

در این زمان، جمهوری‌خواهان در کنگره و سنا به شدت تعدادشان زیاد می‌شود و آمریکا به سمت هرج و مرج کامل می‌رود و به این ترتیب، شرایط برای هرگونه سازش میان محافظه‌کاران و جمهوری‌خواهان از بین می‌رود.

* شورش، آشوب، و حکومت نظامی در آمریکا!

چه کسی می‌داند که چرا کشته شدن یک راننده به دست دو افسر پلیس در حومه سنت لوئیس خشونت بسیاری را در سراسر آمریکا به وجود می‌آورد، وقتیکه تعداد زیادی مرگ و میر طی سال‌های گذشته در ایالات متحده رخ داده که فقط به تظاهرات‌های مختلف منجر شده است. در این حادثه، آنچه بین پلیس و فرد کشته شده رخ داد به صورت آنلاین در سراسر آمریکا منتشر شد و احساسات زیادی را علیه پلیس و دولت برانگیخت. بعید به نظر می‌رسد که آنچه در حومه سنت لوئیس رخ داد یک تبعیض نژادی باشد. در مدت زمان اندکی، خشم مردم در  تعداد زیادی از شهرهای آمریکا فوران کرد و در آستانه انتخابات نیز فعالیت‌های تروریستی افزایش یافت.

به این ترتیب، حادثه کشته شدن راننده به دست افسر پلیس به تبدیل دونالد ترامپ و پسرش به قهرمانان ملی منجر شد و آنان بهره‌برداری‌های خودشان را از موضوع کردند. ناآرامی‌ها در ایالات متحده به سقوط بازار سهام منجر شد و جنبش اشغال وال استریت فوراً احیا گردید، در شهر نیویورک ناآرامی‌ها بیشتر مشهود بود و ۷۵ هزار نفر کار خود را تعطیل کردن و این شرایط در محیط‌های دانشگاهی نیز دیده شد. خشونت‌ها ادامه یافت، تا جاییکه حکومت نظامی برقرار شد. در پایان باید گفت که با توجه به شرایط موجود، معلوم نیست که چه حوادثی در آینده در آمریکا پیش آید.

نظر شما